مقاله بررسی ابعاد موثر بر رفتار شهروندی سازمانی و رتبه بندی آنها بر اساس آزمون فریدمن


در حال بارگذاری
17 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله بررسی ابعاد موثر بر رفتار شهروندی سازمانی و رتبه بندی آنها بر اساس آزمون فریدمن دارای ۲۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی ابعاد موثر بر رفتار شهروندی سازمانی و رتبه بندی آنها بر اساس آزمون فریدمن  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی ابعاد موثر بر رفتار شهروندی سازمانی و رتبه بندی آنها بر اساس آزمون فریدمن،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی ابعاد موثر بر رفتار شهروندی سازمانی و رتبه بندی آنها بر اساس آزمون فریدمن :

تعداد صفحات:۲۰
چکیده:
در دنیای کنونی اکثر مدیران خواهان کارکنانی هستند که بیش از وظایف شرح شغل خود فعالیت می کنند. آنها به دنبال کارکنانی هستند که به فراسوی انتظارات می روند، به میل و خواست خود به رفتارهایی دست می زنند که جزو وظایف رسمی شغلی شان نیست. زارع، ۱۳۸۳ به طور کلی، آن دسته از رفتارهای شغلی کارکنان که تأثیر زیادی بر اثر بخشی عملیات سازمان دارد، توجه محققان و مدیران زیادی را به خود جلب کرده است. در گذشته محققان در مطالعات خود جهت بررسی رابطه میان رفتارهای شغلی و اثربخشی سازمانی، اکثراً به عملکرد درون نقشی کارکنان توجه می کردند. ولی رفتار شهروندی سازمانی شامل رفتارهای اختیاری کارکنان است که جزو وظایف رسمی آنان نیست و مستقیماً توسط سیستم رسمی پاداش در نظر گرفته نمی شود و میزان اثربخشی کلی سازمان را افزایش می دهد. رفتار شهروندی سازمانی ابتدا در سال ۱۹۸۷ توسط کان و کتز بعنوان رفتارهای فرانقشی تعریف شد. اما پژوهشهای اصلی درباره این مفهموم از زمانی که ارگان و بتمن، آن را با همین نام (رفتارشهروندی سازمانی) معرفی کردند آغاز شد . از آن زمان به بعد مطالعات زیادی درباره رفتار شهروندی سازمانی و تاثیر آن بر عملکرد سازمان انجام شد که از مهمترین آنها می توان به پژوهش های کاتز ارگان،باباتو و جکس اشاره کرد که هریک به عنوان منابع سایر پژوهش ها ، مورداستفاده قرار گرفته اند بنابراین واژه رفتار شهروندی سازمانی OCB اولین بار به وسیله ارگان و همکارش در سال ۱۹۸۳ مطرح شد. توسعه این مفهوم از نوشتارهای بارنارد در سال ۱۹۳۸ در مورد تمایل به همکاری و مطالعات کتز در مورد عملکرد و رفتارهای خودجوش و نوآورانه در سال های ۱۹۶۴،۱۹۶۶ و ۱۹۸۷ ناشی شده است. کریتنر-کینیکی ، ۱۳۸۹

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.