مقاله شناسایی ورتبه بندی عوامل موثربرافزایش قیمت درسطح خرده فروشی شهرایلام


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله شناسایی ورتبه بندی عوامل موثربرافزایش قیمت درسطح خرده فروشی شهرایلام دارای ۲۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله شناسایی ورتبه بندی عوامل موثربرافزایش قیمت درسطح خرده فروشی شهرایلام  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله شناسایی ورتبه بندی عوامل موثربرافزایش قیمت درسطح خرده فروشی شهرایلام،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله شناسایی ورتبه بندی عوامل موثربرافزایش قیمت درسطح خرده فروشی شهرایلام :

تعداد صفحات:۲۹
چکیده:
زمینه و هدف: با نگاهی به بازارهای کالاهای مصرفی از جمله مواد غذایی، و در نظر گرفتن نا اطمینانی از نرخ تورم و نوسان قیمت ها در سطح بنگاههای اقتصادی از جمله خرده فروشی ها همواره عواملی را می توان در این افزایش قیمت دخیل دانست، نظر به اهیمت این مساله، پژوهش حاضر با هدف شناسایی و رتبه بندی عوامل موثر بر افزایش قیمت ها در سطح خرده فروشی ها در سال ۱۳۹۲ صورت گرفت. روش تحقیق: این تحقیق مطالعهای کاربردی بوده که صورت مقطعی و به شیوه پیمایشی انجام گردید جامعه آماری ر ا کلیه واحد های خرده فروشی سطح شهر ایلام تشکیل داده که با استفاده از جدول مورگان تعداد ۱۸۱ واحد انتخاب گردید، ابزار اندازه گیری تحقیق پرسشنامه محقق ساخته بوده، تجزیه و تحلیل اطلاعات با برنامه spss20 صورت گرفت و با استفاده تکنیک تاپسیس Topsis به اولویت بندی عوامل موثر پرداخته شد. یافته ها: نتایج نشان داد که از میان عوامل ۴ گانه، عوامل مربوط به بازار با ( Ci = 0.471264368 ) دارای بیشترین تاثیر و عوامل سازمانی(اداری – اجرایی دارای) دارای کمترین تاثیر بر افزایش قیمت ها در سطح خرده فروشی بود. نتیجه گیری: سیاست قیم تگذارى براى یک خرد هفروش، عاملى حیاتى براى تعیین جایگاه اوست. هرگونه تصمیم در این خصوص با توجه به بازار هدف، ترکیب کالاها و خدمات و وضعیت رقابت گرفته مى شود، لذا با توجه به نتایج که نشان داد عوامل مربوط به بازار بیشترین تاثیر را در زمینه افزایش قیمت ها داشته، لذا تدوین سیاست ها و برنامه های دولتی و اقتصادی در این زمینه احساس می گردد

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.