مقاله ارزیابی تراکم زباله در گردشگاه ها و اثر آن بر حضور گردشگران(مطالعه موردی: گردشگاه های حاشیه رودخانه کرج)


در حال بارگذاری
13 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله ارزیابی تراکم زباله در گردشگاه ها و اثر آن بر حضور گردشگران(مطالعه موردی: گردشگاه های حاشیه رودخانه کرج) دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله ارزیابی تراکم زباله در گردشگاه ها و اثر آن بر حضور گردشگران(مطالعه موردی: گردشگاه های حاشیه رودخانه کرج)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله ارزیابی تراکم زباله در گردشگاه ها و اثر آن بر حضور گردشگران(مطالعه موردی: گردشگاه های حاشیه رودخانه کرج)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله ارزیابی تراکم زباله در گردشگاه ها و اثر آن بر حضور گردشگران(مطالعه موردی: گردشگاه های حاشیه رودخانه کرج) :

تعداد صفحات:۱۲
چکیده:
وجود زباله حاصل از فعالیت های گردشگری مسئله بسیار مهمی است که اگر به صورت بهداشتی مدیریت نگردد می تواند اثرات مخربی بر محیط زیست ساحلی داشته باشد. با افزایش گردشگران ، مقدار مواد زائد و زباله نیز افزایش می یابد و این مواد زائد می توانند پلاستیک، شیشه، قوطی و ظروف یک بار مصرف باشند که در سواحل انباشته شده و به دلیل دفع نامناسب آنها موجب هجوم حشرات ، بوی نامطبوع، آلودگی آب و از بین رفتن پوشش های درختی، مناظر و زیباسس های طبیعی می شود. در این مقاله به منظور ارزیابی تراکم پسماند در هفت گردشگاه حاشیه رودخانه کرج، میزان پسماند در سطح زمین و حاشیه و سطح آب رودخانه در این گردشگاه ها با استفاده از قطعه های نمونه برداری ۱۶ متر مربعی مورد ارزیابی قرار گرفت و همزمان با آن با استفاده از پرسشنامه های از قبل تدوین یافته نظر گردشگران نسبت به وجود پسماند در گردشگاه مورد سنجش قرار گرفت. به منظور بررسی و مقایسه میزان زباله در هفت گردشگاه مورد مطالعه و همچنین مقایسه نظر افراد نسبت به این عامل در همان گردشگاه ها از آزمون کروسکال والیس استفاده شد. نتایج نشان داد میزان پسماند سطح گردشگاه و حاشیه و سطح آب در گردشگاه های مورد مطالعه دارای تفاوت معنی داری در سطح ۱% می باشند. همچنین نظر گردشگران نیز نسبت به موارد ذکر شده در گردشگاه ها دارای تفاوت معنی دار در سطح ۱% بود.میزان پسماند در سطح زمین، حاشیه آب و سطح آب گردشگاه های توسعه نیافته که مدیریتی در آنها صورت نمی گرفت بیشتر از گردشگاه های توسعه یافته و تحت مدیریت بود و رضایت گردشگران را از نظر پاکیزگی محیط تامین نمی کرد. بنابراین وجود پسماند در گردشگاه های مورد مطالعه از عوامل تاثیرگذار بر کیفیت تجربه گردشگر در فعالیت های تفرجی است که با مدیریت صحیح گردشگاه این عامل منفی تحت کنترل درآمده و موجب تامین رضایت افراد شده و تجربه مطلوبی را برای آنها به دنبال خواهد داشت.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.