مقاله بررسی رفتار دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی فسا در رابطه با قوانین راهنمایی و رانندگی ویژه عابرین پیاده بر اساس مدل اعتقاد بهداشتی


در حال بارگذاری
17 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله بررسی رفتار دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی فسا در رابطه با قوانین راهنمایی و رانندگی ویژه عابرین پیاده بر اساس مدل اعتقاد بهداشتی دارای ۱۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی رفتار دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی فسا در رابطه با قوانین راهنمایی و رانندگی ویژه عابرین پیاده بر اساس مدل اعتقاد بهداشتی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی رفتار دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی فسا در رابطه با قوانین راهنمایی و رانندگی ویژه عابرین پیاده بر اساس مدل اعتقاد بهداشتی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی رفتار دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی فسا در رابطه با قوانین راهنمایی و رانندگی ویژه عابرین پیاده بر اساس مدل اعتقاد بهداشتی :

تعداد صفحات:۱۴
چکیده:
مقدمه :همراه با افزایش تعداد وسایل نقلیه در سطح شهری و بین شهری حوادث ناشی از آن در در سالهای اخیر فراوانی رو بهافزایشی داشته است متاسفانه حوادث رانندگی صدمات،مرگ انسانی و خسارات اقتصادی زیادی به بار می آورد .طبق آمارسازمان جهانی بهداشت در هر دقیقه یک نفر ودر طول سال نیم میلیون نفر در اثر تصادفات اتومبیل جان خود را از دست میدهند .این مطالعه به بررسی تعیین کننده های رفتار رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی ویژه عابرین پیاده و سرنشینان براساس مدل اعتقاد بهداشتی دردانشجویان دانشگاه علوم پزشکی فسادر سال ۱۳۹۲ می پردازد. مواد وروشها: این مطالعه از نوع مقطعی با رویکرد توصیفی تحلیلی بود وجامعه مورد مطالعه ۳۷۰ نفر از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بودند.ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه ای که شامل مشخصات دموگرافیک وسازه های مدل اعتقاد بهداشتی بود در اختیار دانشجویان قرار گرفته شدو پس از تکمیل داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS18 و هبستگی اسپرمن مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته ها: میانگین سنی افرادشرکت کننده در مطالعه ۲۰۹۲±۱۹۸ سال بود). میانگین رفتار داانشجویان ۱۷/۵۱± ۶۶۱۷ بود در مطالعه حاضر بین میانگین نمره حساسیت درک شده و میانگین نمره رفتار همبستگی منفی وجود داشت اما این ا رتباط از نظرآماری معنادار نبود (P=0682, = -021). وبین شدت درک شده و رفتار همبستگی مثبت وجود داشت و این ارتباط نیز از نظر آماری معنادار نبود (P=072,1=.094). همچنین بین منافع درک شده و رفتار همبستگی مثبت و ارتباط آماری معنا داری وجود دارد (p=.000,1=.185) و بین موانع درک شده و رفتار همبستگی منفی و همچنین ارتباط از نظر آماری معنا دار بود (p=.000,1= -.233). نتیجه گیری: در این مطالعه میانگین نمره حساسیت درک شده،شدت درک شده و منافع درک شده خوب بود،اما میانگین نمره موانع درک شده و رفتار دانشجویان در حد متوسط بود.لذا پیشنهاد می شود از طریق برگزاری کارگاه های آموزشی و استفاده از روش های نوین آموزشی،رفع موانع موجود،تصویب قوانین جدید،افزایش جریمه ها رفتار دانشجویان را در زمینه رعایت قوانین راهنمایی ورانندگی ویژه عابرین پیاده و سرنشینان بهبود بخشید.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.