مقاله گردشگری و توسعه پابدار در ایران


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله گردشگری و توسعه پابدار در ایران دارای ۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله گردشگری و توسعه پابدار در ایران  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله گردشگری و توسعه پابدار در ایران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله گردشگری و توسعه پابدار در ایران :

تعداد صفحات:۱۳
چکیده:
تبلور یافتن گردشگری به عنوان یک نیاز،تبدیل شدن آن به عنوان بزرگترین صنعت خدماتی دنیا و تخصصی شدن گردشگری این فرصت را فراهم کرده تا هر مقصدی جهت بهره جستن از منافع حاصل از گردش گری امیدوار باشد.اما مسلما این کار بدون شناسایی عوامل تاثیر گذار،برنامه ریزی و مدیریت استراتژیک امکان پذیر نخواهد بود هدف از این پژوهش شناسایی عوامل تاثیر گذار بر توسعه و رشد پایدار صنعت گردشگری در ایران می باشد.توسعه ی صنعت گردشگری،به ویژه برای کشورهای در حال توسعه که با معضلاتی همچون میزان بیکاری بالا،محدودیت منابع ارزی و اقتصاد تک محصولی مواجه هستند،از اهمیت فراوانی برخوردار است.ایران، دارای جاذبه های متنوع و منحصر به فرد و از لحاظ رتبه بندی جهانی از نظر برخورداری از جاذبه های گردشگری در ردیف ده کشور اول جهان قرار دارد.اما با این وجود هنوز نتوانسته است جایگاه واقعی خود را در دنیا به دست آورد؛و با مشکلات فراوانی زیر ساختی در جهت توسعه صنعت گردشگری خود روبرو است.لذا این پژوهش در پاسخ به دغدغه های فوق در صدد پاسخ به این سوال است که:عوامل موثر در توسعه پایدار صنعت گردشگری در ایران کدامند؟ حجم نمونه این پژوهش ۲۳ نفر از خبرگان صنعت گردشگری کشور می باشد.داده های پژوهش با استفاده از پرسشنامه جمع آوری شده اند.در این پژوهش ابتدا از طریق روش دلفی و تعادل با خبرگان،عوامل موثر بر توسعه پایدار صنعت گردشگری یه صورت ۱۰ عامل شناسایی شد.سپس این عوامل توسط روش مقایسات زوجی وزن دهی شدند.مهمترین عامل شناسایی شده حاصل از روش دلفی و روش مقایسات زوجی،اطلاع رسانی و تبلیغات ضعیف شناسایی شد.در نهایت این عوامل بر روی ۵ شهر با جاذبه های گردشگری از جمله:شیراز،اصفهان ،مشهد،کرمان و اردبیل از طریق روش تصمیم گیری گروهی تخصیص خطی که به روش بردا معروف ایت بررسی شدند.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.