مقاله بررسی شبکه جاده جنگلی از نظر عبور نقاط مثبت و منفی با استفاده GIS(مطالعه موردی:جنگل های سری یک حاجیکلا_تیرانکلی مازندران)
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله بررسی شبکه جاده جنگلی از نظر عبور نقاط مثبت و منفی با استفاده GIS(مطالعه موردی:جنگل های سری یک حاجیکلا_تیرانکلی مازندران) دارای ۱۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله بررسی شبکه جاده جنگلی از نظر عبور نقاط مثبت و منفی با استفاده GIS(مطالعه موردی:جنگل های سری یک حاجیکلا_تیرانکلی مازندران) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی شبکه جاده جنگلی از نظر عبور نقاط مثبت و منفی با استفاده GIS(مطالعه موردی:جنگل های سری یک حاجیکلا_تیرانکلی مازندران)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله بررسی شبکه جاده جنگلی از نظر عبور نقاط مثبت و منفی با استفاده GIS(مطالعه موردی:جنگل های سری یک حاجیکلا_تیرانکلی مازندران) :
تعداد صفحات:۱۸
چکیده:
هر گونه دخالتی در جنگل نیاز به جاده دارد که شبکه بندی و احداث جاده باید براساس اصول علمی استوار باشد. در طراحی شبکه جاده جنگلی باید مسیر حتی الامکان از نقاط مثبت عبور کند، نقاط مثبت نقاطی هستند که در طراحی شبکه جاده جنگلی باید از آن نقاط عبور داده شودمثل نقاط کم شیب، نقاط منفی نیز نقاطی هستند که در طراحی شبکه جاده جنگلی باید از آن نقاط اجتناب کرد مثل نقاط سنگلاخی یا پرتگاهها، به منظور ارزیابی وضعیت و سنجش کارایی یک شبکه از جاده ه ای جنگلی، تراکم شبکه جاده ها از نظر مقدار و نحوه توزیع آن ها مورد بررسی قرار می گیرد. در این تحقیق مشخصات فنی مسیر و درصد طول عبور مسیر از نقاط مثبت، نقاط بینابین و نقاط منفی جاده موجود در سری ۱ حاجیکلا بررسی گردید. نتایج حاصل از این مطالعه نشان داد که طول مسیر مورد مطالعه ۵/۲۰ کیلومتر، تراکم طولی ۶۵/۱۲ متر در هکتار، تراکم فاصله ای ۵/۷۹۰ متر، فاصله چوبکشی ۲۵/۳۹۵ متر، مساحت حوزه چوبکشی ۱۲۲۵ هکتار و درصد پوشش جاده موجود ۶/۷۵ درصد می باشد که با توجه به شیب منطقه، ظرفیت جنگل، ساختار خاک شناسی و زمین شناسی این موضوع منطقی است. هم چنین ۱۹۵/۳۷ درصد طول جاده از نقاط مثبت، ۴۶۲/۳۷ درصد طول جاده از نقاط بینابین و ۳۴۳/۲۵ درصد طول جاده از نقاط منفی عبور کرده است.به طور کلی ۶۵/۷۴ درصد از طول مسیر از جاهایی که کمترین نقاط منفی را داشت عبور کرده است. با توجه به نتایج بدست آمده شبکه جاده با این شرایط باعث افزایش هزینه ها در انجام عملیات نگهداری جاده جنگلی و در صورت عدم مراقبت و نگهداری به موقع از جاده های جنگلی باعث بیشتر شدن خسارات محیط زیستی خواهد شد
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.