مقاله شناسایی و برنامه ریزی جاذبه های اکوتوریستیمطالعه موردی: شهرستان فیروزآباد


در حال بارگذاری
16 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله شناسایی و برنامه ریزی جاذبه های اکوتوریستیمطالعه موردی: شهرستان فیروزآباد دارای ۲۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله شناسایی و برنامه ریزی جاذبه های اکوتوریستیمطالعه موردی: شهرستان فیروزآباد  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله شناسایی و برنامه ریزی جاذبه های اکوتوریستیمطالعه موردی: شهرستان فیروزآباد،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله شناسایی و برنامه ریزی جاذبه های اکوتوریستیمطالعه موردی: شهرستان فیروزآباد :

تعداد صفحات:۲۱
چکیده:
در سال های اخیر( ۲۰۱۰-۲۰۰ ) ملاحظات اکولوژیکی و زیست محیطی موجب گردید تا اکوتوریسم به عنوان سازگارترین نوع توریسم بیش از سایر اشکال توریسم مورد توجه قرار گیرد. در واقع این نوع توریسم جهت ارتقای پیشرفت اقتصادی هر کشور، مردم بومی منطقه و حفظ ارزش های طبیعی و فرهنگی مناطق توریسم مناسب تشخیص داده شده است. این در حالی است که شهرستان فیروزآباد به دلیل موقعیت جغرافیایی خود، دارای پتانسیل های فراوان اکوتوریسم می باشد که تاکنون استفاده بهینه و پایدار از این فرصت نشده است. هدف از این پژوهش بررسی توان های اکوتوریستی منطقه و برنامه ریزی آنها در راستای توسعهپایدار به طوری که منجر به توسعه در سطوح ملی و منطقه ای شود. روش تحقیق توصیفی تحلیلی است و با استفاده از مدل راهبردی (swot) به شناسایی نقاط قوت، ضعف، فرصت ها و تهدیدها به منظور ارائه راهکار در جهت توسعه اکوتوریسم پرداخته شد. نتایج تحقیق نشان می دهد: ۱) اشتغال زایی و ایجاد درآمد پایدار برای جامعه محلی با امتیاز وزنی۴۵/؛ ۲) تبلیغات منفی ۳۲/؛ ۳) دارا بودن آثار تاریخی فرهنگی غنی در منطقه با امتیاز وزنی ۳۲/؛ ۴) نامناسب بودن زیرساخت ها و خدمات زیربنایی توسعه توریسم مانند: جاده ها، مراکز خدمات رسان اقامتی رفاهی و پذیرایی با امتیاز وزنی ۴۰/؛ به ترتیب از مهمترین فرصت ها، تهدیدها، نقاط قوت و ضعف در توسعه اکوتوریسم منطقه به شمار میآیند. در همین راستا، ۱- زمینه سازی و بهره برداری از انگیزه مشارکت های مردمی به عنوان عاملی مهم در توسعه اکوتوریسم؛ ۲- ایجاد مراکز بازاریابی مربوط به بخش توریسم و اکوتوریسم در سطوح مختلف؛ ۳- ایجاد مرکز آموزش راهنمایان محلی با توسعه اکوتوریسم؛ ۴- جلب مشارکت های مردمی در ترویج، حفاظت و بهره مندی پایدار از منابع طبیعی و تاریخی – فرهنگی گردشگریمنطقه و جلوگیری از تخریب های زیست محیطی و تاریخی – فرهنگی آن، به ترتیب از مهتمرین راهبردهای رقابتی تهاجمی(O )؛ تنوع (ST )؛ بازنگری (WO)؛ و راهبردهای تدافعی (WT) محسوب می گردد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.