مقاله نگاه جامعه شناختی بر نگرش جوانان ایران به تحرک اجتماعی بوسیله تلویزیون


در حال بارگذاری
14 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله نگاه جامعه شناختی بر نگرش جوانان ایران به تحرک اجتماعی بوسیله تلویزیون دارای ۱۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله نگاه جامعه شناختی بر نگرش جوانان ایران به تحرک اجتماعی بوسیله تلویزیون  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله نگاه جامعه شناختی بر نگرش جوانان ایران به تحرک اجتماعی بوسیله تلویزیون،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله نگاه جامعه شناختی بر نگرش جوانان ایران به تحرک اجتماعی بوسیله تلویزیون :

تعداد صفحات:۱۷
چکیده:
این تحقیق نشان می دهد سیمای.ا. ایران و تلویزیون های خصوصی (کانالهای ماهواره ای فارسی زبانخصوصی) چگونه جوانان ایران را به تحرک اجتماعی ترغیب می کنند. مطابق ماده ۱۷۵ قانون اساسیایران در سال ۱۳۵۸ ، سیمای.ا. ایران تنها رسانه ای است که مجاز می باشد برنامه های تلویزیونی رابرای مخاطبان داخل ایران پخش کند. اما برخلاف قانون اساسی فوق، تلویزیون های خصوصیمخاطبانی منجمله جوانان ایرانی دارند. فرض است ترغیب جوانان ایران به تحرک اجتماعی مطابقتئوری کاشت بوسیله سیمای.ا. ایران و تلویزیون های خصوصی متفاوت است. جامعه آماری جوانان ۱۸تا ۳۵ ساله ایرانی در ۳۰ استان ایران و اندازه نمونه ۱۰۶۸ نفر جوان است که با روش نمونه گیری سادهSPSS تصادفی طبقه بندی انتخاب شده اند و داده ها از طریق پرسشنامه جمع آوری و با نرم افزارتحلیل شده اند. نتایج نشان می دهد, براساس تئوری کاشت، تحرک اجتماعی جوانان بیشتر به وسیلهتلویزیون های خصوصی تا سیمای.ا. ایران انجام می شود، اما، برخلاف این تئوری متوسط تماشایجوانان ایران به طور روزانه برای تحرک ۴ الی ۵ ساعت است (نه بیشتر از ۷ ساعت). همچنین، مطابقاین تئوری تلویزیون های خصوصی بازوی فرهنگی جوانان ایران تا سیما.ا.ایران شناخته می شوند و اثراین تلویزیون ها ناشی از برنامه ها متنوع ، قهرمانان تلویزیونی و عامل بیرونی (مجاز نبودن رقابتتلویزیون های خصوصی داخلی با سیمای.ا.ایران در قانون اساسی) است. به طوری که این می تواند بهمحبوبیت جوانان برای تماشا تبدیل شود.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.