مقاله مقایسه تأثیر روش تدریس پیش سازمان دهنده و روش تدریس ایفای نقش بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پسر پایه چهارم ابتدایی شهر اهواز در درس تعلیمات اجتماعی در سال تحصیلی۱۹-۱۹


در حال بارگذاری
15 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله مقایسه تأثیر روش تدریس پیش سازمان دهنده و روش تدریس ایفای نقش بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پسر پایه چهارم ابتدایی شهر اهواز در درس تعلیمات اجتماعی در سال تحصیلی۱۹-۱۹ دارای ۲۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله مقایسه تأثیر روش تدریس پیش سازمان دهنده و روش تدریس ایفای نقش بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پسر پایه چهارم ابتدایی شهر اهواز در درس تعلیمات اجتماعی در سال تحصیلی۱۹-۱۹  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله مقایسه تأثیر روش تدریس پیش سازمان دهنده و روش تدریس ایفای نقش بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پسر پایه چهارم ابتدایی شهر اهواز در درس تعلیمات اجتماعی در سال تحصیلی۱۹-۱۹،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله مقایسه تأثیر روش تدریس پیش سازمان دهنده و روش تدریس ایفای نقش بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پسر پایه چهارم ابتدایی شهر اهواز در درس تعلیمات اجتماعی در سال تحصیلی۱۹-۱۹ :

تعداد صفحات:۲۶
چکیده:
در این تحقیق تأثیر دو روش تدریس فعال پیش سازمان دهنده و روش تدریس ایفای نقش در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان کلاس چهارم ابتدایی در درس تعلیمات اجتماعی شهر اهواز در سال تحصیلی ۱۹ ۱۹ مورد بررسی قرار گرفته است. -این تحقیق کاربردی و روش آن شبه آزمایشی می باشد. طرح این تحقیق پیش آزمون_ پس آزمون با گروه های آزمایشی یک و دو است. جامعه آماری تحقیق متشکل از دانش آموزان پسرکلاس چهارم ابتدایی است که در سال تحصیلی ۱۹ ۱۹ در مدارس – ابتدایی شهر اهواز مشغول به تحصیل می باشند و در نمونه گیری با روش تصادفی خوشه ای چند مرحله ای، ابتدا ازمیان مدارس ابتدایی شهر اهواز که در ۴ ناحیه آموزشی طبقه بندی شده اند به صورت تصادفی مدارس ناحیه ۳ آموزش و پرورش انتخاب شد. سپس از بین مدارس ناحیه ۳، دو مدرسهکه از نظر اقتصادی، فرهنگی و علمی در یک سطح بودند به طور تصادفی انتخاب گردید. از دو کلاس چهارمی که در مدارس انتخابی بودند، یک کلاس به طور تصادفی انتخاب شد. یکی از کلاس ها به صورت تصادفی در گروه آزمایشی ۹ و کلاس دیگر درگروه آزمایشی ۲ قرار گرفت. سپس آزمون محقق ساخته ای روی هر دو گروه اجرا گردید. آزمون اسمیرنوف نشان داد که گروه ها همسان می باشند. سپس گروه آزمایشی ۹ در معرضمتغیر مستقل )روش تدریس پیش سازمان دهنده( و گروه آزمایشی ۲ در معرض متغیر مستقل روش تدریس ایفای نقش قرار گرفتند. در نهایت سوالات پیش آزمون در قالب پسآزمون روی هر دو گروه اجرا شد. روایی محتوایی آزمون به وسیله هفت نفر از معلمان کلاس پنجم تأیید گردید و پایایی آزمون نیز با روش آلفای کرونباخ محاسبه شد که ۹۱/۹بودجهت تجزیه و تحلیل داده از ۹۱spss و آزمونt مستقل استفاده گردید. نتایج نشان داد که بین میانگین پیشرفت تحصیلی فراگیرانی که با روش پیش سازمان دهنده آموزش می بینند و فراگیرانی که روش ایفای نقش آموزش می بینندتفاوت معنی دار وجود دارد. همچنین پیشرفت تحصیلی فراگیران متوسط و ضعیفی که با روش ایفای نقش آموزش می بینند نسبت به فراگیرانی که با روش پیش سازمان دهندهآموزش می بینند، بیشتر است؛ اما تفاوت معنی داری بین میانگین پیشرفت تحصیلی فراگیران قوی ای که روش پیش سازمان دهنده آموزش می بینند و فراگیرانی که با روش ایفای نقش آموزش می بینند، مشاهده نمی شود.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.