مقاله ارزیابی کیفیت زندگی کاری کارکنان واحدهای اداری و مولفه های موثر بر آن
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله ارزیابی کیفیت زندگی کاری کارکنان واحدهای اداری و مولفه های موثر بر آن دارای ۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله ارزیابی کیفیت زندگی کاری کارکنان واحدهای اداری و مولفه های موثر بر آن کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله ارزیابی کیفیت زندگی کاری کارکنان واحدهای اداری و مولفه های موثر بر آن،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله ارزیابی کیفیت زندگی کاری کارکنان واحدهای اداری و مولفه های موثر بر آن :
تعداد صفحات:۱۳
چکیده:
در سالهای اخیر سازمانها اقبال قابل توجهی به بهبود کیفیت زندگی کاری کارکنان به عنوان راهکاری برای بهبود وضعیت سازمانی خود داشته اند. پژوهش حاضر با هدف ارزیابی مولفه های کیفیت زندگی کاری کارکنان واحدهای اداری در سال ۱۳۹۲ انجام شده است. این پژوهش،مطالعهای توصیفی و همبستگی است. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه کارکنان واحدهای اداری دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد به تعداد۱۱۷۷ نفر است که تعداد ۲۹۰ نفر با روش نمونهگیری تصادفی طبقهای و فرمول کوکران انتخاب شدند. ابزار گردآوری دادهها پرسشنامه کیفیت زندگی کاری والتون است. داده های جمع آوری شده با آمار توصیفی و ضریب همبستگی پیرسون، اسپیرمن و همچنین آنالیز واریانس و دانکن در نرم افزارspssبررسی شد. یافته ها نشان داد کیفیت زندگی کاری در گروه مورد بررسی کمی بالاتر از سطح متوسط است و نتایج ضریب همبستگی پیرسون نیز نشان داد که بین کیفیت زندگی کاری و مولفه های آن به جز فضای کلی زندگی رابطه معناداری وجود دارد. سایر نتایج پژوهش نیز نشان داد بین کیفیت زندگی کاری و عوامل زمینهای رابطه معناداری وجود ندارد. همچنین نتایج آنالیز واریانس و دانکن نیز نشان داد که بین حوزه های مختلف دانشگاه در کیفیت زندگی کاری، تفاوت معناداری وجود دارد. نتایج پژوهش نشانگر آن استکه برای بهبود کیفیت زندگی کاری در این واحد اداری توجه بیشتر به مولفه های پرداخت منصفانه و کافی، یکپارچگی اجتماعی، قانونگراییو شرایط کاری ایمن و سالم ضروری است. تفاوت درک کارکنان واحدهای مختلف از میزان کیفیت کاریشان نشانگرآن است که استراتژیهای متفاوتی برای بهبود در واحدهای مختلف بایستی به کار گرفته شود.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.