مقاله ارزیابی شکاف دیجیتالی موجود در زمینه شکایت شهروندان از دستگاه های اجرایی: مطالعه موردی در خراسان جنوبی


در حال بارگذاری
14 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
6 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله ارزیابی شکاف دیجیتالی موجود در زمینه شکایت شهروندان از دستگاه های اجرایی: مطالعه موردی در خراسان جنوبی دارای ۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله ارزیابی شکاف دیجیتالی موجود در زمینه شکایت شهروندان از دستگاه های اجرایی: مطالعه موردی در خراسان جنوبی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله ارزیابی شکاف دیجیتالی موجود در زمینه شکایت شهروندان از دستگاه های اجرایی: مطالعه موردی در خراسان جنوبی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله ارزیابی شکاف دیجیتالی موجود در زمینه شکایت شهروندان از دستگاه های اجرایی: مطالعه موردی در خراسان جنوبی :

تعداد صفحات:۹
چکیده:
یکی از مهم ترین چالش های فراروی سامانه های دولت الکترونیکی که پذیرش آنها توسط شهروندان را تحت تاثیر قرار می دهد، شکاف دیجیتالی است. لذااین تحقیق با مطالعه موردی سامانه ملی رسیدگی به شکایات و اعلامات سازمان بازرسی کل کشور در خراسان جنوبی و مقایسه شهروندانی که شکایاتخود را به صورت الکترونیکی و غیرالکترونیکی ارسال نموده اند، شکاف دیجیتالی موجود در زمینه نحوه ارسال شکایات شهروندان استان از دستگاه هایاجرایی را ارزیابی نموده است. برای نیل به این هدف، علاوه بر استفاده از اطلاعات ثبت شده در سامانه مذکور، پرسشنامه ای شامل چندین متغیر طراحیشد و بازخورد ۱۱۱ نفر از شهروندان اخذ شد. پس از مقایسه و تحلیل کمی دو گروه از شهروندان بر اساس آزمون خی دو، شکاف دیجیتالی معناداری درخصوص ۶ مورد از متغیرها تایید شد که به ترتیب نزولی شامل شکاف بین شهروندان آشنا/ غیرآشنا با سامانه، دارای/ فاقذد تحصیلات دانشگاهی، دارای /فاقد دسترسی به اینترنت، دارای/ فاقد دسترسی به رایانه، جوان (تا ۳۳ سال) و بزرگسال (بیش از ۳۳ سال) و دارای/ فاقد استطاعت مالی می باشد. درضمن با وجود شکاف دیجیتالی نسبی بین مشاغل دانشی (کارمند و دانشجو) و سایر مشاغل، فرضیه مربوط به این شکاف با اختلاف اندکی رد شد. علاوهبر این، شکاف دیجیتالی بین شهروندان سالم و معلول، زن و مرد، شهری و روستایی و مرکز استان و سایر مناطق استان در ارتباط با ارسال الکترونیکی یادستی شکایات کاملاً رد شد، هرچند تحلیل مقایسه ای آمار شکایات ثبت شده در سامانه و پرسشنامه های تحقیق نشان داد که اکثر شاکیان موجود)صرفنظر از الکترونیکی یا غیرالکترونیکی بودن ارسال شکایت(، مردان ساکن مرکز استان یا سایر نواحی شهری استان با استطاعت مالی مناسب و دارایدسترسی به کامپیوتر و اینترنت هستند و درصد نسبتاً کمی از کل شاکیان نیز در زمره روستائیان، زنان و شهروندان فقیر و فاقد دسترسی به رایانه واینترنت قرار می گیرند.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.