مقاله اثر بخشی آموزش راهبردهای حافظه فعال در بهبود اختلال یادگیری دانش آموزان ابتدایی پسر شهر صحنه


در حال بارگذاری
16 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله اثر بخشی آموزش راهبردهای حافظه فعال در بهبود اختلال یادگیری دانش آموزان ابتدایی پسر شهر صحنه دارای ۱۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله اثر بخشی آموزش راهبردهای حافظه فعال در بهبود اختلال یادگیری دانش آموزان ابتدایی پسر شهر صحنه  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله اثر بخشی آموزش راهبردهای حافظه فعال در بهبود اختلال یادگیری دانش آموزان ابتدایی پسر شهر صحنه،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله اثر بخشی آموزش راهبردهای حافظه فعال در بهبود اختلال یادگیری دانش آموزان ابتدایی پسر شهر صحنه :

تعداد صفحات:۱۸
چکیده:
هدف از پژوهش حاضر بررسی اثربخشی آموزش راهبردهای حافظه فعال بر بهبود عملکرد مهارت خواندن دانش آموزان نارساخوان پسر دوره ابتدایی شهر صحنه در سال تحصیلی ۹۳-۹۲ انجام شده است. در این پژوهش از روش آزمایشی و از طرح پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل استفاده شد. بری این هدف ۳۶ دانش اموز پایه سوم و چهارم برای نمونه گیری انتخاب شده و به روش تصادفی ۱۸ نفر در گروه آزمایش و ۱۸ نفر دیگر در گروه کنترل گمارده شدند. ابزارهای مورد استفاده برای گردآوری داده ها شامل چک لیست خواندن برای شناسایی اولیه کودکان مشکوک به نارساخوانی ، آزمون هوش و کسلر کودکان برای اندازه گیری بهره هوشی ، آزمون تشخیصی خواندن فلاح چای (۱۳۷۴) برای تعیین عملکرد خواندن دانش اموزان بود. اموزش های ارائه شده بر اساس راهبردهای برنامه آموزشی حافظه فعال کلامی دن (۲۰۰۸) به مدت هشت جلسه ۶۰ دقیقه ای طراحی و به صورت انفرادی به آزمودنی های گروه آزمایش ارائه گردید. نتایج بدست آمده از تحلیل کوواریانس نشان دهنده این است که تفاوت میانگین گروه آزمایشی حافظه فعال و گروه کنترل در پیش آزمون و پس آزمون از تحلیل کوواریانس نشان دهنده این است که تفاوت میانگین گروه آزمایشی حافظه فعال و گروه کنترل در پیش آزمون و پس آزمون معنادار است. پس می توان نتیجه گرفت که اموزش حافظه فعال به دانش اموزان نارساخوان ، در بهبود عملکرد خواندن (۰دقت، سرعت و درک) موثر بوده است.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.