مقاله نقش آموزش مبتنی بر بازیهای وانمودی (تخیلی) بر رشد ذهنی دانش آموزان پیش دبستانی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله نقش آموزش مبتنی بر بازیهای وانمودی (تخیلی) بر رشد ذهنی دانش آموزان پیش دبستانی دارای ۱۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله نقش آموزش مبتنی بر بازیهای وانمودی (تخیلی) بر رشد ذهنی دانش آموزان پیش دبستانی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله نقش آموزش مبتنی بر بازیهای وانمودی (تخیلی) بر رشد ذهنی دانش آموزان پیش دبستانی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله نقش آموزش مبتنی بر بازیهای وانمودی (تخیلی) بر رشد ذهنی دانش آموزان پیش دبستانی :
تعداد صفحات:۱۷
چکیده:
پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر آموزش مبتنی بر بازیهای وانمودی( تخیلی) بر رشد ذهنی دانش آموزان پیش دبستانی دختر شهر کرمانشاه در سال تحصیلی ۹۳-۹۲ بوده است. روش این پژوهش، از نظر هدف کاربردی و از نظرشیوه اجرا شبه آزمایشی با شیوه ی طرح پیش آزمون پس آزمون با گروه کنترل بوده است. جامع آماری این پژوهش شامل کلیه دانش آموزان پیش دبستانی دختر شهر کرمانشاه، که ۳۰ نفر از دانش آموزان، به شیوه نمونه گییری در دسترس به عنون نمونه انتخاب شدند. روش گردآوری داده ها، روش میدانی و ابزار پژوهش، آزمون آدمک گودیناف برا ی سنجش رشد ذهنی و آزمون آندره ری برای سنجش توانایی اشکال تجمعی کپی و بازسازی کردن بوده است، که در سه مرحله پیش آزمون – پس آزمون و پیگیری استفاده گردید. ابتدا از کل افراد نمونه پیش آزمون به عمل آمد سپس شرکت کنندگان به صورت تصادفی ۱۵ نفر در گروه آزمایش و ۱۵ نفر دیگر در گروه گواه جایگزین شدند . گروه آزمایش به مدت ۱۰ جلسه ، ۲۵ دقیقه ای تحت اموزش متغیر مستقل که شامل آموزشی مبتنی بر بازی های وانمودی (تخیلی) بود قرار گرفتند. پس از طی این دوره اموزشی از هر دو گروه کنترل و آزمایش پس آزمون به عمل آمد و دو هفته بعد آزمون پیگیری نیز انجام گردید داده ها با استفاده از نرم افزار spss در دو بخش امار توصیفی و استنباطی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. به منظور توصیف داده ها با میانگین و انحراف معیار و به منظور تحلیل استنباطی داده ها از آزمون تحلیل کوواریانس برای خنثی کردن اثر پیش آزمون و از آزمون کولموگراف اسمیرنوف جهت بررسی نرمال بودن داده ها نیز استفاده گردید. نتایج بیانگر این است که رشد ذهنی کودکان گروه آزمایش نسبت به کودکان گروه کنترل در سطح ۰/۰۱<P می باشد و این تاثیر در طول زمان دارای پایداری است همچنین از یافته های این پژوهش می توان دریافت که بازی های وانمودی (تخیلی) سبب رشد ذهنی کودکان می شوند.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.