مقاله تأثیر ارزشیابی توصیفی بر مهارتهای خواندن و نوشتن دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی


در حال بارگذاری
17 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
8 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله تأثیر ارزشیابی توصیفی بر مهارتهای خواندن و نوشتن دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی دارای ۱۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله تأثیر ارزشیابی توصیفی بر مهارتهای خواندن و نوشتن دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله تأثیر ارزشیابی توصیفی بر مهارتهای خواندن و نوشتن دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله تأثیر ارزشیابی توصیفی بر مهارتهای خواندن و نوشتن دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی :

تعداد صفحات:۱۴
چکیده:
پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر ارزشیابی توصیفی بر مهارت های خواندن و نوشتن دانش آمووزان پایه پنجم ابتدایی روستاهای شهرستان قروه در سال تحصیلی ۱۳۹۲-۱۳۹۱ اجرا شد. روش پزوهش شبه تجربی با طرح پیش آزمون پس آزمون بوده است. جامعه آماری این پژوهش همه دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی روستاهای شهرستان قروه در سال تحصیلی ۱۳۹۲-۱۳۹۱ را در بر می گیرد و حجم نمونه ۸۰ نفر از دانش اموزان روستاهای این شهرستان است. از کلاس های موجود ۴ کلاس انتخاب شدند. سپس به طور تصادفی ۲ کلاس از مدارسی که طرح ارزشیابی توصیفی در آنها اجرا می شد برای طرح آزمایشی (طرح توصیفی) و ۲ کلاس از مدارسی که هنوز در آنها طرح سنتی ارزشیابی اجرا می شد برای طرح گواه (طرح ارزشیابی سنتی) انتخاب شدند. معلمان کلاس هایی که به عنوان گروه آزمایشی انتخاب شدند به طور ویژه توسط پژوهشگر برای اجرای طرح صحیح آموزش دیده و به ترتیب توسط پژوهشگر مورد نظارت و راهنمایی لازم قرار می گرفتند. برای سنجش مهارت خواندن دانش آموزان مورد پژوهش آزمون تشخیص سطح خواندن اصفهان که توسط دکتر محمدرضا عابدی و مرضی عزیزیان تهیه و هنجاریابی شده مورد استفاده قرار گرفت و برای سنجش مهارت نوشتن دانش آموزان از آزمون نوشتاری محقق ساخته استفاده شد که روایی صوری آزمون نوشتن توسط نظرسنجی از معلمان دوره ابتدایی و کارشناسان گروه های آموزشی استان به دست آمد و با انجام اصلاحات مورد تایید قرار گرفت. ضریب کل بازآزمایی آزمون مهارت خواندن ۰/۷۸ و ضریب کل بازآزمایی آزمون مهارت نوشتن ۰/۷۳ به دست آمد. جهت آزمایش فرضیه های تحقیق و بررسی تاثیرات پیش آزمون از روش آماری تحلیل کوواریانس استفاده شده است. نتایج پزوهش حاکی از تاثیر معنادار ارزشیابی توصیفی بر دو مهارت خواندن و نوشتن دانش آموزان بوده است. از نتایج دیگر پژوهش توانایی بیشتر مهارت خواندن پسران در گروه توصیفی نسبت به گروه سنتی و توانایی بیشتر مهارت نوشتن دختران گروه توصیفی نسبت به گروه سنتی بوده است.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.