مقاله بررسی محتوای کتاب درسی علوم پایه چهارم ابتدایی با توجه به معیارهای انتخاب محتوا


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله بررسی محتوای کتاب درسی علوم پایه چهارم ابتدایی با توجه به معیارهای انتخاب محتوا دارای ۲۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی محتوای کتاب درسی علوم پایه چهارم ابتدایی با توجه به معیارهای انتخاب محتوا  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی محتوای کتاب درسی علوم پایه چهارم ابتدایی با توجه به معیارهای انتخاب محتوا،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی محتوای کتاب درسی علوم پایه چهارم ابتدایی با توجه به معیارهای انتخاب محتوا :

تعداد صفحات:۲۰
چکیده:
یکی از اهداف و نیازهای مبرم نظام آموزشی هر کشور ، برنامه ریزی ، تدوین و تغییر در روز آمد کردن کتاب های درسی است . برنامه ریزی و تدوین کتاب های روز آمد سبب می شود دانش آموزان با مسیر پیشرفت جهان و کشورمان همگام شوند . از این رو توجه به محتوای کتب درسی از اهمیت ویژه ای برخوردار است . از دیدگاه برنامه ریزی درسی انتخاب و تنظیم محتوا مستلزم در نظر گرفتن معیارها و ضوابط مختلفی می باشد که توجه به این معیارها و ضوابط از مهم ترین و حساس ترین مباحث در حوزه برنامه ریزی درسی است . هدف از انجام این پژوهش بررسی محتوای کتاب درسی علوم پایه چهارم ابتدایی سال تحصیلی ۹۲-۹۱ و میزان مطابقت آن با معیارهای انتخاب محتوا از دیدگاه معلمان است . نمونه مورد بررسی ۱۰۹ نفر از معلمان پایه چهارم دوره ابتدایی شهر قاین بودندکه ۴۷ نفراز آن ها را زن و ۶۲ نفر آنان را معلمان مرد تشکیل می دانند . داده های پژوهش از طریق پرسش نامه ۳۰ سوالی به دست آمد که بر مبنای مقیاس درجه بندی لیکرت بود و برای تحلیل داده ها از میانگین ، انحراف استاندارد، t تک نمونه ای و مستقل و تحلیل واریانس یک طرفه استفاده شده است . نتایج حاصل از این پژوهش نشان داد که سه فرضیه اول یعنی: تناسب محتوای کتاب درسی علوم تجربی پایه چهارم ابتدایی با عوامل و ارزش های اجتماعی ، با نیازها و ویژگی های فراگیران و باقانونمندی های برنامه درسی تایید شد و سه فرضیه دیگر یعنی تفاوت بین دیدگاه معلمان در مورد محتوای کتاب درسی علوم پایه چهارم ابتدایی به لحاظ جنسیت ، به لحاظ سابقه شغلی و به لحاظ سطح تحصیلات ، تایید نگردید .

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.