مقاله ارزیابی تغییرات پهنای دوایر سالیانه درختان توسکا قبل و بعد از جاده سازی (جنگلهای اسالم، سری ۱ ناو)


در حال بارگذاری
11 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
8 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله ارزیابی تغییرات پهنای دوایر سالیانه درختان توسکا قبل و بعد از جاده سازی (جنگلهای اسالم، سری ۱ ناو) دارای ۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله ارزیابی تغییرات پهنای دوایر سالیانه درختان توسکا قبل و بعد از جاده سازی (جنگلهای اسالم، سری ۱ ناو)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله ارزیابی تغییرات پهنای دوایر سالیانه درختان توسکا قبل و بعد از جاده سازی (جنگلهای اسالم، سری ۱ ناو)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله ارزیابی تغییرات پهنای دوایر سالیانه درختان توسکا قبل و بعد از جاده سازی (جنگلهای اسالم، سری ۱ ناو) :

تعداد صفحات:۸
چکیده:
تحقق اهداف جنگلداری و راه دسترسی به جنگل وابسته به وجود شبکه ی جاده ی جنگلی میباشد. تغییر در حاشیه ی جاده از جمله افزایش تابش در اثر کاهش تاج پوشش بسیار شدیدتر از درون توده است که افزایش رویش این بخش را در پی دارد. هدف از این مطالعه تعیین تغییرات پهنای دوایر سالیانه درختان توسکا کنار جاده پس از ساخت جاده و مقایسه ی آن با قبل از ساخت جاده است. در این تحقیق ۱۰ دیسک از حاشیه جاده درجه دو در سری یک ناو اسالم از درختان با قطر بین ۹۰-۷۰ سانتی متر، دارای تاج متقارن، تنه ی سیلندریک و مقطع دایره ای شکل از کنار جاده و در جهت عمود بر شیب غالب جاده برش داده شد. سپس دیسک ها به آزمایشگاه انتقال داده شدند. در مرحله بعد با سمباده زن برقی کاملا صیقل داده و برای واضح تر شدن دوایر رویش سالیانه مدتی در تینر قرار گرفتند و سپس دوایر سالیانه به صورت میانگینی از دوره های ۵ ساله با استفاده از بینوکولار مورد اندازه گیری قرار گرفتند و منحنی رویش دوایر سالیانه برای ۴۰ سال قبل و ۴۰ سال بعد از جاده سازی رسم شد. پس از بررسی نرمال بودن داده های موجود مقایسه میانگین ها با استفاده از آزمون T جفتی و در نرم افزار Spss 13 انجام شد. نتایج نشان داد که رویش دوایر سالیانه ۴۰ سال پس از ساخت جاده نسبت ۴۰ سال پیش از ساخت جاده معنیدار بوده است و با افزایش پهنای دوایر سالیانه بعد از جاده سازی همراه بوده است.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.