مقاله بررسی تاثیر تعلیم و تربیت خانواده – بر کیفیت زندگی کودکان آسیب پذیر


در حال بارگذاری
13 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله بررسی تاثیر تعلیم و تربیت خانواده – بر کیفیت زندگی کودکان آسیب پذیر دارای ۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی تاثیر تعلیم و تربیت خانواده – بر کیفیت زندگی کودکان آسیب پذیر  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی تاثیر تعلیم و تربیت خانواده – بر کیفیت زندگی کودکان آسیب پذیر،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی تاثیر تعلیم و تربیت خانواده – بر کیفیت زندگی کودکان آسیب پذیر :

تعداد صفحات:۹
چکیده:
هدف از این پژوهش بررسی تاثیر تعلیم و تربیت خانواده – بر کیفیت زندگی کودکان آسیب پذیر بود . مطالعه در قالب طرح پژوهشی نیمه آزمایشی از نوع دو گروهی همراه با پیش آزمون – پس آزمون و پیگیری ۲۲ روز انجام گرفت . جامعه آماری شامل خانواده هایی است که به پایگاه خدماتاورژانس اجتماعی شهر جنگل مراجعه کرده اند و نمونه گیری به شیوه تصادفی خوشه ای انجام گرفت . آزمودنی ها به طور تصادفی در دو گروهآزمایشی و گواه قرار گرفتند . آزمودنی های گروه آزمایش طی ۶ جلسه برای مادران و پدران مداخلات آموزشی را در یافت کردند و گروه گواه هیچ مداخله ای دریافت نکردند . ابزار مورد استفاده ، پرسشنامه محقق ساخته شده نگرش نسبت به سلامت روان و ارتقاء کیفیت زندگی کود ک با ۳ مولفه نگرش نسبت به آسیب های اجتماعی ،عاطفی – روانی و خانوادگی در ۶ مقایس نگرش نسبت به اعتیاد ، جنسیت فرزند ، چندمین فرزند خانواده ،پرخاشگری ، تبعیض فرزندان خانواده در ۸۵ گویه بود که به بررسی نگرش نسبت آسیب ها و بهبود کیفیت زندگی کودک می پرداخت . با استفاده ازروش تحلیل عاملی به روش مولفه های اصلی و همبستگی گویه ها با کل آزمون ،روایی ابزار و با روش آلفای کرونباخ ، پایایی محاسبه گردید که در حدقابل قبولی بود . نتایج حاصل از تحلیل کواریانس چند متغیره با کنترل نمرات پیش آزمون برای کودکان نشان داد که در مجموع مداخلات پیش گیری و آموزش باعث ایجاد بهبود کفیت زندگی و ارتقاء دانش عمومی در بین خانوادها و اصلاح شیوه تربیتی کودکان در مرحله پس آزمون و پیگیری شده است . نتایج حاصل از T تست وابسته برای مادران و پداران نشان داد که خرده مقیاس ، نگرش نسبت به اعتیاد ،پرخاشگری ، جنسیت ، چندمین فرزند ، تبعیض در گروه آموزش نمرات پس آزمون نسبت به نمرات پیش آزمون ، تفاوت معنی داری از نظر آماری وجود دارد

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.