مقاله بررسی تأثیر بخش بندی کردن مطالب آموزشی بر یادگیری و یادداری علوم تجربی ششم دبستان در یادگیری الکترونیکی


در حال بارگذاری
16 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله بررسی تأثیر بخش بندی کردن مطالب آموزشی بر یادگیری و یادداری علوم تجربی ششم دبستان در یادگیری الکترونیکی دارای ۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی تأثیر بخش بندی کردن مطالب آموزشی بر یادگیری و یادداری علوم تجربی ششم دبستان در یادگیری الکترونیکی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی تأثیر بخش بندی کردن مطالب آموزشی بر یادگیری و یادداری علوم تجربی ششم دبستان در یادگیری الکترونیکی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی تأثیر بخش بندی کردن مطالب آموزشی بر یادگیری و یادداری علوم تجربی ششم دبستان در یادگیری الکترونیکی :

تعداد صفحات:۹
چکیده:
هدف این تحقیق بررسی تأثیر بخش بندی کردن مطالب آموزشی بر یادگیری و یادداری درس علوم تجربی ششم دبستان در یادگیری الکترونیکی می باشد. برای این تحقیق، روش آزمایشی با دو گروه آزمایش و کنترل به کار گرفته شد. تعداد ۳۸ نفر از دانش آموزان پسر ششم دبستان بصورت تصادفی انتخاب شدند وبصورت تصادفی در دو گروه ۹۷ نفری کنترل ۹۷ ، آزمایشی ۹۷ قرار گرفتند. آموزش طی یک جلسه از طریق دو نرم افزار آموزشی که با برنامه پاور پوینت ۱۸۸۹ساخته شده بود، به اجرا در آمد. درگروه آزمایش نرم افزای به کار گرفته شد که بر اساس بخش بندی کردن مطالب تولید شده بود. گروه کنترل با نرم افزاریآموزش دیدند که در طراحی مطالب آن روش معمول استفاده شد.آزمون ها بصورت پیش آزمون و پس آزمون با محتوای علوم تجربی انجام گرفت. پس آزمونیادگیری پس از آموزش انجام شد و پس آزمون یادداری پس از گذشت ۹۷ روز از آموزش انجام شد. داده های به دست آمده از این تحقیق با استفاده از آزمون تفاضل مانوا مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. در نهایت جهت بررسی میزان تأثیر متغیر مستقل بر وابسته ازاندازه اثر استفاده شد. برای محاسبه اندازه اثر از فرمول کوهن و برای تفسیر آن نیز از جدول کوهن استفاده گردید. دو فرضیه پژوهشی به صورت زیر بیان شد: )فرضیه اول بخش بندی کردن مطالبآموزشی بر یادگیری درس علوم تجربی در یادگیری الکترونیکی تأثیر دارد. پس از حذف اثر پیش آزمون، تأثیر بخش بندی کردن مطالب آموزشی بر یادگیری درس علوم تجربی در یادگیری الکترونیکی با احتمال ۱۱ در صد تأیید شد >0/01 P. اندازه اثر برای متغیر های یادگیری ۳۲۱۰ به دست آمد. فرضیه دوم بخش بندی کردن مطالب آموزشی بر یادداری درس علوم تجربی در یادگیری الکترونیکی تأثیر دارد. نتایج نشان می دهد از نظر آماری بین دو گروه کنترل و آزمایش در نمرات یادداری درس علوم تجربی ششم دبستان تفاوت معنادار وجود دارد. اندازه اثر برای متغیر یادداری ۹۲۹۱ به دست آمد که نشان می دهد کسانی که با روش بخش بندی کردن مطالب آموزش دیدند از کسانی داشتند که با روش رایج آموزش دیدند، یادداری بهتری داشتند.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.