مقاله بررسی تفاوت سبک رهبری استادان دانشگاه ارومیه از منظر دانشجویان باویژگیهای دموگرافیکی مختلف


در حال بارگذاری
12 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله بررسی تفاوت سبک رهبری استادان دانشگاه ارومیه از منظر دانشجویان باویژگیهای دموگرافیکی مختلف دارای ۳۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی تفاوت سبک رهبری استادان دانشگاه ارومیه از منظر دانشجویان باویژگیهای دموگرافیکی مختلف  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی تفاوت سبک رهبری استادان دانشگاه ارومیه از منظر دانشجویان باویژگیهای دموگرافیکی مختلف،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی تفاوت سبک رهبری استادان دانشگاه ارومیه از منظر دانشجویان باویژگیهای دموگرافیکی مختلف :

تعداد صفحات:۳۴
چکیده:
هدف پژوهش حاضر تعیین معناداری تفاوت سبک رهبری استادان دانشگاه ارومیه از منظر دانشجویان با ویژگیهای دموگرافیکی مختلف می باشد.جامعه آماری کلیه دانشجویان دانشگاه ارومیه در سال تحصیلی ۹۳-۱۳۹۲هستند. نمونه آماری تعداد ۲۳۳تن از دانشجویان همان دانشگاه می باشند که به روش نمونه گیری تصادفی انتخاب گردیده اند. روش تحقیق از نوع علی-مقایسه ای است. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه ای است که بخشی از آن جهت جمع آوری اطلاعات دموگرافیکی دانشجویان و قسمت دیگر آن پرسشنامه استاندارد توصیف رفتار رهبر (LBDQ ) می باشد. روشهای تجزیه و تحلیل اطلاعات، شامل تحلیل واریانس ناپارامتریک برای دو نمونه مستقل، با استفاده از آزمون U من- ویتنی و تحلیل واریانس ناپارامتریک برای بیش از دو نمونه مستقل، با استفاده از آزمون کروسکال- والیس و با بکار گیری نرم افزار SPSS می باشند؛ نتایج نشان می دهد؛ تفاوت سبک رهبری استادان دانشگاه و هیچکدام از ابعاد آن یعنی نه بعد ساخت دهی و نه بعد مراعات، از نظر هیچ گروه از دانشجویان مختلف از لحاظ جنسیتی، وضعیت تاهلی، وضعیت جغرافیایی، زبان مادری، مذهبی، سنی، دوره تحصیلی، رشته تحصیلی و دانشکده ای در سطح ۰۰۵ معنادار نبوده و متفاوت نمی باشند. اگر چه این از جهتی می تواند به معنی وجود عدالت آموزشی و رفتار یکسان اساتید با دانشجویان مختلف خویش در راستای ایجاد فرصت های برابر برای دانشجویان گوناگون و سبک رهبری و روابط استاد-دانشجویی عادلانه و بدور از تبعیض تلقی شود؛ لکن از جهت دیگر می تواند نشانی از وجود مسئله ای اساسی در نظام آموزش عالی؛ یعنی عدم تناسب روابط و رفتار رهبری اساتید دانشگاه در ارتباط با دانشجویان متفاوت تفسیر شود؛ در هر حال بنظر می رسد بهتر باشد تا نتیجه گیری قطعی در این موضوع مهم، با وجود تمام تحقیقات انجام گرفته، همچنان باب پژوهش در این زمینه برای دیگر محققان مفتوح باقی بماند.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.