مقاله اثر بخشی آموزش مهارت های اجتماعی در کاهش علائم اسکیزوتایپال در دانش آموزان


در حال بارگذاری
13 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله اثر بخشی آموزش مهارت های اجتماعی در کاهش علائم اسکیزوتایپال در دانش آموزان دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله اثر بخشی آموزش مهارت های اجتماعی در کاهش علائم اسکیزوتایپال در دانش آموزان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله اثر بخشی آموزش مهارت های اجتماعی در کاهش علائم اسکیزوتایپال در دانش آموزان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله اثر بخشی آموزش مهارت های اجتماعی در کاهش علائم اسکیزوتایپال در دانش آموزان :

تعداد صفحات:۱۰
چکیده:
زمینه مسئله و هدف: اختلال شخصیت اسکیزوتایپی ، عمداتاً با غرابت های دیرین در تفکر ، ادراک ، ارتباط در رفتار توصیف می شود – غرابت هایی که به اندازه کافی شدید هستند که مورد توجه قرار گیرند . اما برای اینکه تشخیص جدی تراسکیزوفرنی را ایجاب کنند، از شدت کافی برخوردار نیستند.اختلال شخصیت اسکیزوتایپال الگویی فراگیر از کاستی های اجتماعی و بین فردی است، در این میان یکی از مولفه هایی که می تواند نشانه های آن را در دانش آموزان کاهش دهد ، بکارگیری مهارت های اجتماعی در این افراد است. لذا پژوهش حاضر با هدف اثر بخشی آموزش مهارت های اجتماعی در کاهش علائم اسکیزوتایپال در دانش آموزان انجام گرفتهاست. روش پژوهش : روش این پژوهش از نوع طرح نیمه تجربی پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل بود که در آن نمونه ای شامل ۶۰ نفر از دانش آموزان شهرستان سلماس که در آزمون اسکیزوتایپال (STA) نمرات بالاتری گرفته بودند ، به روش نمونه در دسترس انتخاب و پس از جایگزینی تصادفی در دو گروه آزمایش و کنترل قرار گرفتند. در فرایند طرح گروه آزمایشی به مدت ۱۰ جلسه که هر هفته یک جلسه برگذار می شد، تحت آموزش مهارت های اجتماعی قرار گرفتند و گروه کنترل هیچ مداخله ای دریافت نکرد پس از مداخلات مجددا ازمون بکار گرفته شده روی هر دو گروه اجرا شد. در پایان داده ها توسط نرم افزار spps-16 و با استفاده از ازمون اماری کواریانس تحلیل شدند. یافته ها: نتایج نشان داد که بین نمرات میانگین گروه ازمایش و کنترل تفاوت معنی داری وجود داشت، به عبارت دیگر نمرات میانگین گروه ازمایش پس از مداخلات نسبت به گروه شاهد در ازمون اسکیزوتایپال (STA) کاهش پیدا کرده بود (۰/۰۰۱>p). نتیجه گیری : نشانه های اسکیزوتایپی یکی از مهمترین چالش های پیش روی آسیب روانی است که افراد را نسبت به اختلال های روانی آسیب پذیر می سازد و میتوان با اموزش مهارت های اجتماعی در دانش اموزان در جهت کاهش علائم ان گام برداشت.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.