مقاله بررسی اثر بازار رقابتی محصول بر هموارسازی سود شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله بررسی اثر بازار رقابتی محصول بر هموارسازی سود شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران دارای ۲۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله بررسی اثر بازار رقابتی محصول بر هموارسازی سود شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی اثر بازار رقابتی محصول بر هموارسازی سود شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله بررسی اثر بازار رقابتی محصول بر هموارسازی سود شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران :
تعداد صفحات:۲۶
چکیده:
بازار سهام باتوجه به اطلاعات منتشره از سوی شرکت ها اقدام به پیش بینی دورنمای شرکت ها و تصمیم گیری در مورد آنهامی نماید. یکی از مهمترین اطلاعات منتشره از سوی واحدهای تجاری که مورد توجه سرمایه گذاران قرار دارد رقم سود است. هدفاصلی این پژوهش بررسی اثر رقابتی بودن بازار محصول بر هموارسازی سود شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهراناست. در این پژوهش از چهار معیار مختلف )شاخص تمرکز صنعت (Q, (Hi توبین صنعت، تعداد شرکت های فعال در هر صنعت و نمرهرقابت) به عنوان سنجه های رقابتی بودن بازار محصول استفاده شده است. معیار هموارسازی سود برابر با ضریب همبستگی پیرسونمیان تغییرات سال جاری و دو سال گذشته اقلام تعهدی اختیاری و سود قبل از اقلام تعهدی اختیاری می باشد. یافته های تحقیقحاکی از وجود رابطه مثبت و معنادار بین شدت رقابتی بازار محصول و تعداد شرکت های فعال در هر صنعت با هموارسازی سودمی باشد؛ همچنین بر اساس نتایج حاصل از تحقیق بین شاخص Q توبین و هموارسازی سود رابطه معنی داری وجود ندارد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.