مقاله مقایسه اثر رقابت فردی وگروهی درپیشرفت تحصیلی درس علوم تجربی، دانش آموزان پایه دوم راهنمایی(مطالعه موردشهرایلام)


در حال بارگذاری
10 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله مقایسه اثر رقابت فردی وگروهی درپیشرفت تحصیلی درس علوم تجربی، دانش آموزان پایه دوم راهنمایی(مطالعه موردشهرایلام) دارای ۱۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله مقایسه اثر رقابت فردی وگروهی درپیشرفت تحصیلی درس علوم تجربی، دانش آموزان پایه دوم راهنمایی(مطالعه موردشهرایلام)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله مقایسه اثر رقابت فردی وگروهی درپیشرفت تحصیلی درس علوم تجربی، دانش آموزان پایه دوم راهنمایی(مطالعه موردشهرایلام)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله مقایسه اثر رقابت فردی وگروهی درپیشرفت تحصیلی درس علوم تجربی، دانش آموزان پایه دوم راهنمایی(مطالعه موردشهرایلام) :

تعداد صفحات:۱۶
چکیده:
هدف: پژوهش حاضر به منظور مقایسه رقابت فردی در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پایه دوم راهنمایی شهر ایلام اجرا شد. روش: روش پژوهش در این مطالعه شبه تجربی بوده است. جامعه آماری دانش آموزان پایه دوم راهنمایی شهر ایلام بوده اند که از میان آنها ۳۲۴ نفر با روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای در قالب ۱۲ کلاس انتخاب شدند. به منظور جمع آوری داده ها از سه ابزار، آزمون هوشی ریون، آزمون انگیزه پیشرفت هرمنس و آزمون پیشرفت تحصیلی استفاده شده است. داده ها با استفاده از شاخص های آمار توصیفی و آزمون های آماری t و f مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. یافته ها: نتایج نشان داد که تأثیر شیوه رقابت گروهی در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان بیشتر از تأثیر رقابت فردی است و این تفاوت از نظر آماری معنی دار است (۰/۰۰۱>p) . اما در صورت توجه به جنس این تفاوت در دانش آموزان پسر معنی دار نیست (۰/۰۵<p) در حالی که مقایسه رقابت فردی و گروهی دانش آموزان دختر نشان می دهد که تفاوت از نظر آماری معنی دار بوده و اثر رقابت گروهی بیشتر است (۰/۰۱>p). همچنین بین دانش آموزان دختر و پسر تفاوت معنی داری از نظر شیوه رقابت فردی وجود ندارد، اما تأثیر رقابت گروهی روی پیشرفت تحصیلی آنان متفاوت بوده و گروه دختران میزان پیشرفت بیشتری را نشان داده اند و این تفاوت معنی دار بوده است (۰/۰۱>p). نتیجه گیری: روش رقابت گروهی به عنوان یکی از شیوه های انگیزش دارای تأثیر بیشتری بر روی پیشرفت تحصیلی دانش آموزان نسبت به روش رقابت فردی است.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.