مقاله بررسی وضعیت تفکر انتقادی در دانش آموزان و رابطه آن با خلاقیت انها
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله بررسی وضعیت تفکر انتقادی در دانش آموزان و رابطه آن با خلاقیت انها دارای ۱۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله بررسی وضعیت تفکر انتقادی در دانش آموزان و رابطه آن با خلاقیت انها کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی وضعیت تفکر انتقادی در دانش آموزان و رابطه آن با خلاقیت انها،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله بررسی وضعیت تفکر انتقادی در دانش آموزان و رابطه آن با خلاقیت انها :
تعداد صفحات:۱۸
چکیده:
طرز تفکر موضوع بسیار مهمی است زیرا بر اساس ان « فلسفه زندگی» هر فردی ریخته می شود (شاملو ، ۱۳۸۵) . تفکر نهایت چاره جویی انسان است. کیفیت آینده ما تماما به کیفیت تفکر ما بستگی دارد این نکته هم در سطح فرد هم در سطح جامعه و هم در سطح دنیا مصداق دارد به طور کلی تفکر قابلیتی است که فرد بتواند به وسیله آن مسئله ای را حل کند و یا حقیقتی را درک نماید (جوادیان ف ۱۳۸۳) . در دنیای پیچیده کنونی که شاهد رقابت های بسیار فشرده ای در جوامع گوناگون برای دستیابی به جدیدترین فناوری و منابع قدرت هستیم افراد تیزهوش ، خلاق و صاحب اندیشه های نو و بدیع، به مثابه گرانبهاترین سرمایه ها، از جایگاه بسیار بالا و ارزشمندی برخوردار هستند چراکه جامعه امروز ما به واسطه تحولات سریعی که در جهان شاهد هستیم بیش از هر زمان دیگر به افراد هوشمند و خلاق نیاز دارد . هر قدر جهانی که در آن زندگی می کنیم پیچیده تر شود نیاز به شناسایی و پرورش ذهن های خلاق و آفریننده نیز بیشتر و شدیدتر می گردد به همین دلیل در شرایط کنونی مسئله خلاقیت از مهمترین مسائل در قلمرو روانشناسی اموزشگاهی است (رجبی مرام، ۱۳۸۸). محیط های بیش از اندازه رسمی و بیش از اندازه آزاد برای خلاقیت نسبتا مضرند و هرگز نخواهند توانست خلاقیت را در فرد به طور سالم بپرورانند. «تورنس» می گوید محیطی که هم آزادی بیان و هم ارتباط سالم را تبیین کند از لحاظ پرورش خلاقیت بهترین محیط محسوب می شود به ویژه اگر پاداش هایی نیز برای رفتارهای خلاق در نظر گرفته شود (یودرن ، ترجمه خانزاده، ۱۳۸۵). بنابراین تردیدی نیست که مهمترین نقشی که آموزش و پرورش امروز می تواند در تعلین و تربیت دانش اموزان به ویژه از دوره ابتدایی که حساس ترین و مهمترین دوره شکل گیری کودکان از جنبه های مختلف می باشد ایفا کند شکوفایی و پرورش توانایی خلاقیت در آنان است. این امر میسر نمی گردد مگر با وجود معلمانی توانمند و برخوردار از ویژگی های سلامت روان. چراکه کودکان در سنین دبستان بیشترین تاثیر را از معلمان خود می گیرند. به همین دلیل است که شخصیت و تعادل روانی معلمان بیش از سایر طبقات اجتماعی مورد نظر و با اهمیت است. تماس نزدیک معلم با دانش آموزان و نفوذی که بر آنها دارد نقش مهمی در سلامت فکری و روانی انها (فونتانا و آبوسیری، ترجمه فروغان، ۵۳۸:۱۳۸۲) و به تبع آن بروز خلاقیت در انان ایفا می کند. پژوهش حاضر با رویکردی کاربردی به بررسی رابطه تفکر انتقادی و خلاقیت دانشجویان دانشگاه فرهنگیان می پردازد. این پژوهش از نوع توصیفی زمینه یابی بوده با ۱۱۴ جامعه و حجم ۹۲ نمونه که نمونه گیری به روش تصادفی طبقه ای بوده و ابزار گرد آوری آن داده های پرسش نامه استاندارد واتسون و گیلزر بوده است نتایج حاصل از این پزوهش می تواند به بهبود وضعیت دانش آموزان و همچنین برنامه ریزی درست جهت پرورش خلاقیت دانش اموزان با توسط معلمان جوان کمک شایانی نماید.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.