مقاله ادراک صاحبنظران رشته علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی درباره مبانی اعتقادی تربیت معنوی


در حال بارگذاری
17 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
12 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله ادراک صاحبنظران رشته علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی درباره مبانی اعتقادی تربیت معنوی دارای ۱۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله ادراک صاحبنظران رشته علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی درباره مبانی اعتقادی تربیت معنوی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله ادراک صاحبنظران رشته علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی درباره مبانی اعتقادی تربیت معنوی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله ادراک صاحبنظران رشته علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی درباره مبانی اعتقادی تربیت معنوی :

تعداد صفحات:۱۶
چکیده:
امروزه شاهد توجه روزافزون به مقوله معرفت در سطح اجتماعی و فردی در جوامع مختلف هستیم. در این راستا یکی از روش های افزایش مبانی و بسط و گسترش معرفت، استفاده از نهادهای تعلیم و تربیت به عنوان یکی از اساسی ترین نهادهایی است که می تواند در این حوزه و نیز در حوزه تربیت معنوی انسان ها نقش پررنگی را ایفا نماید. چرا که رشد معنوی و ارتباط با جوهر و ذات الهی و رسیدن به ارامش از طریق آموزش و تربیت می تواند تأثیر بسزایی در شخصیت و بعد معنوی افراد داشته باشد. بنابراین در این پژوهش سعی شده است تا با استفاده از روش شناسی کیو (Q) و تحلیل عاملی، ذهنیت افراد نسبت به عوامل مهم مبانی اعتقادی تربیت معنوی شناسایی شود. برای رسیدن به این مسئله جامعه آماری این پژوهش متخصصان رشته علوم تربیتی دانشگاه علامه تربیت دانشگاه علامه طباطبایی می باشند که در حوزه های تعلیم و تربیت اخلاقی و اسلامی صاحب نظر می باشند. پس از بررسی ادبیات نظری و مصاحبه با ۵ نفر از متخصصین موضوع، تعداد ۳۷ گزینه کیو مورد شناسایی شد و از طریق مصاحبه حضوری توسط مشارکت کنندگان اولویت بندی گردید. در راستای استخراج دیدگاه های مشترک نیز از روش تحلیل آماری بر مبنای فرد بر اساس تکنیک مؤلفه های اصلی و چرخش عامل ها به روش واریمکس استفاده شده است. بنابراین سوال این پژوهش اینست که ادراک صاحب نظران رشته علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی درباره مبانی اعتقادی تربیت معنوی چیست؟ که در این راطه سه دیدگاه نسبت به مبانی اعتقادی تربیت معنوی به دست آمد و نام گذاری شد: معنویت وازه ای رمز گونه ورهایی دهنده از مادیات؛ تربیت معنوی؛ تربیت همه جانبه؛ درون جوش بودن تربیت معنوی. ذهنیتف که البته ادراک و ذهنیت صاحب نظران نسبت به اینکه تربیت معنوی واژه ای رمزگونه و رهایی دهنده از مادیات است به دلیل آن که تعداد مشارکت کنندگان بیشتری روی آن دارای بارعاملی بودند، نسبت به سایر ذهنیت ها غالب است.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.