مقاله بررسی اثر آزمایشی تشویق و تنبیه بر ادراک بصری و حافظه کوتاه مدت دانش آموزان پسران پایه سوم دبستان شهر مهاجران


در حال بارگذاری
13 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله بررسی اثر آزمایشی تشویق و تنبیه بر ادراک بصری و حافظه کوتاه مدت دانش آموزان پسران پایه سوم دبستان شهر مهاجران دارای ۱۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی اثر آزمایشی تشویق و تنبیه بر ادراک بصری و حافظه کوتاه مدت دانش آموزان پسران پایه سوم دبستان شهر مهاجران  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی اثر آزمایشی تشویق و تنبیه بر ادراک بصری و حافظه کوتاه مدت دانش آموزان پسران پایه سوم دبستان شهر مهاجران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی اثر آزمایشی تشویق و تنبیه بر ادراک بصری و حافظه کوتاه مدت دانش آموزان پسران پایه سوم دبستان شهر مهاجران :

تعداد صفحات:۱۴
چکیده:
در نظام تعلیم تربیت مسئله تشویق و تنبیه همواره مورد توجه بوده است. این پدیده در آموزش و پرورش اغلب در ارتباط با انگیزش و یادگیری مطرح میشود و معلم بدون بهرهگیری از آنها نمیتواند وظیفه خود را به نحو شایسته انجام دهد. از طرف دیگر اهمیت ادراک بصری و حافظه در پیشرفت تحصیلی و فعالیتهای زندگیبشری امری آشکار است. بنابراین در این پژوهش به بررسی اثر آزمایشی تشویق و تنبیه بر ادراک بصری و حافظه کوتاه مدت دانش آموزان پایه سوم ابتدایی پرداخته شد. بدین منظور در سه مدرسه شهر مهاجران، از هر کلاس یک گروه ۲۰ نفری و جمعاً ۶۰ نفر به گونهای انتخاب شدند که هر سه گروه از نظر میانگین نمرات، نمرهدیکته، نمره ریاضیات، نمره قرائت فارسی، قدرت بینایی، شنوایی و هوش همسان بودند. سپس به هر یک از گروههای سه گانه بطور تصادفی نام گروه تشویق، گروه تنبیه و گروه کنترل (شاهد) داده شد. نتایج آزمایش نشان داد که در هر گروه، ۲۰ نفر بودهاند که در بخش حافظه میانگین نمرات گروه تشویق ۱۷/۱ ، انحراف استاندارد ۲/۳۱، میانگین نمرات گروه تنبیه ۱۴/۱۴ و انحراف استاندارد ۳/۵۶ و گروه شاهد با میانگین نمرات ۱۲/۸ و انحراف استاندارد ۳/۶ بوده است. همچنین در بخش ادراک میانگین نمرات گروه تشویق ۷۰، انحراف استاندارد ۵/۳۱، میانگین نمرات برای گروه تنبیه ۶۱/۶۳ و انحراف استاندارد ۷/۲۶ و گروه شاهد با میانگین نمرات ۵۸/۴۲ و انحراف استاندارد ۷/۹۴ بوده است. در هر دو بخش حافظه و ادراک میانگین نمرات گروه تشویق بیشتر از دو گروه دیگر بوده است.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.