مقاله بررسی تاثیر رهبری معنوی مدیران مدارس بر عملکرد آموزشی معلمان


در حال بارگذاری
16 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
6 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله بررسی تاثیر رهبری معنوی مدیران مدارس بر عملکرد آموزشی معلمان دارای ۱۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی تاثیر رهبری معنوی مدیران مدارس بر عملکرد آموزشی معلمان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی تاثیر رهبری معنوی مدیران مدارس بر عملکرد آموزشی معلمان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی تاثیر رهبری معنوی مدیران مدارس بر عملکرد آموزشی معلمان :

تعداد صفحات:۱۴
چکیده:
رهبری معنوی می تواند در جهت جستجوی مداوم برای یافتن هدف ومعنای زندگی کاری، درک عمیق از ارزش کاروزندگی الهام بخش و برانگیزاننده باشد. هدف این پژوهش، بررسی تاثیر رهبری معنوی و ابعاد آن برعملکرد آموزشیمعلمان بود.پژوهش از نظرهدف کاربردی بوده و به صورت مقطعی در سال ۱۳۹۲ انجام گرفت. جامعه آماری پژوهش، مدیران مدارس منطقه زرین شهر اصفهان وحجم نمونه شامل ۱۱۰ نفر از مدیران مدارس این منطقه بود. ابزار پژوهشپرسشنامه رهبری معنوی فرای وهمکاران ( ۲۰۰۵ ) شامل ۲۵ سوال و پرسشنامه ی محقق ساخته عملکرد آموزشی معلمان دارای ۵۴ سوال با طیف لیکرت بود. داده ها با استفاده از آزمون رگرسیون مورد تحلیل آماری قرارگرفت.یا فته ها نشان داد بین رهبری معنوی و هفت بعد آن (چشم انداز سازمانی، عشق به نوع دوستی، ایمان به کار، معنی داری در کار، عضویت درسازمان، تعهد سازمانی و بازخورد عملکرد) با عملکرد آموزشی معلمان رابطه ی معنی دار ومثبت وجود داردرابطه بین عضویت و عملکرد آموزشی با توجه به ضریب همبستگی۰/۲۹نسبت به دیگر ابعاد رهبری قوی تر است. باتوجه به مقدار ضریب همبستگی هم می توان گفت که در بین ابعاد رهبری، بهره وری رابطه قوی تر و اثرگذارتری با عملکرد آموزشی دارد و ضعیف ترین رابطه مربوط به بعد معناداری است. به طور کلی رابطه مستقیمی بین هر یک از ابعاد رهبری معنوی و در کل رهبری معنوی و عملکرد آموزشی معلمان وجود دارد. بنابراین تقویت هر یک از ابعادرهبری، عملکرد آموزشی معلمان را بهبود خواهد داد. مدیران مدارس با فراهم نمودن زمینه های مساعد و حمایت کننده برای معلمان می توانند شرایطی را فراهم سازند تاشاخصهای عملکردی معلمان در سطوح سه گانه روانشناختی،علمی – آموزشی وفرهنگی- پرورشی که مبین میزان کمی وکیفی تحقق معیارها یا مطلوبیتهای مورد انتظار آنان است، محقق شود

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.