مقاله سرمایه اجتماعی در بازار تجریش


در حال بارگذاری
12 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله سرمایه اجتماعی در بازار تجریش دارای ۲۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله سرمایه اجتماعی در بازار تجریش  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله سرمایه اجتماعی در بازار تجریش،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله سرمایه اجتماعی در بازار تجریش :

تعداد صفحات:۲۲
چکیده:
سرمایه در فرهنگ لغت فارسی به : ۱-پول یا متاعی که آن را اساس کسب و بازرگانی قرار دهند . ۲- مال، تمول، ثروت .-۳ قابلیت، استطاعت . ۴-مبدأ و اصل، معنا شده است .سرمایه را در سه شکل اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی هم معنا می کنند سرمایه اقتصادی یا خود پول است و یا قابلیت تبدیل به پول و ارز رایج را دارد .سرمایه ی فرهنگی و اجتماعی که حاصل پیشینه ی بسیار طولانی تری نسبت به سرمایه ی اقتصادی است هم می تواند در شرایط معینی قابلیت تبدیل به سرمایه ی اقتصادی را پیدا کند و یا به طور غیرمستقیم بستری معتمد برای کسب و یا افزایش بهبود میزان مال ومنالگردد. بازارهای ایران با کاربری عمده تجاری و به طورکلی فعالیت های اجتماعی اقتصادی، نمونه هایی فراوان از فضاهای شهری محسوب می روند که سرمایه اجتماعی فرهنگی نقش بسزایی در وضعیت اقتصادی آن ها دارد .بازارهای تهران و به طور مشخص بازار تجریش هم چنان شریان اصلی حیات شهری و مرکز فعالیت اجتماعی اقتصادی باقی مانده اند .این بازارها از نمونه های موفق و سرزنده بازارهای ایران هستند که دارای خصوصیات کالبدی و ساختاری ویژه ای با سرمایه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی هستند. روش تحقیق در این پژوهش دارای رویکردی تحلیلی، اسنادی، مشاهدات میدانی و مصاحبه است که با بهره گیری از منابع موجود به بحث و بررسی در مورد موضوع موردنظر می پردازد. پس از بیان پیشینه تاریخی و ادبیات موضوع ضمن مصاحبه و برداشت میدانی به مقایسه موارد مورد ملاحظه پرداخته می شود . سپس راهکارهایی در ابعاد سیاست گذاری و اجرایی ارائه خواهد شد. سپس بازار سنتی تجریش، ازنظر نقش سرمایه اجتماعی در وضعیت اقتصادی آن ها موردپژوهش قرار خواهد گرفت. بازارهای قدیمی با داشتن کسبه ای اصیل، متدین و معتمد بیشتر، پایگاهی دینی همچون مساجد تکایای قدیمی و توجه به مراسم مذهبی، نسبت به فضاهای مدرن (و بی توجه به نکات مذکور) در طول زمان موفق به کسب سرمایه های مطلوب اجتماعی گردیده اند که در رونق اقتصادی آن ها نقش مؤثری داشته است.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.