مقاله مطالعه عوامل موثر برمسیریابی جاده جنگلی و پراکنش لغزش و رانش اطراف آن با استفاده ازAHP


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
8 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله مطالعه عوامل موثر برمسیریابی جاده جنگلی و پراکنش لغزش و رانش اطراف آن با استفاده ازAHP دارای ۲۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله مطالعه عوامل موثر برمسیریابی جاده جنگلی و پراکنش لغزش و رانش اطراف آن با استفاده ازAHP  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله مطالعه عوامل موثر برمسیریابی جاده جنگلی و پراکنش لغزش و رانش اطراف آن با استفاده ازAHP،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله مطالعه عوامل موثر برمسیریابی جاده جنگلی و پراکنش لغزش و رانش اطراف آن با استفاده ازAHP :

تعداد صفحات:۲۰
چکیده:
عملیات راه سازی غیر اصولی جنگل دارای آثار مخرب زیست محیطی است، لذا شناخت دقیق اکوسیستم جنگل جهت کمینه سازی این قبیل صدمات ضروری است. تحقیق حاضر در سری دلاک خیل(استان مازندران) و جهت الویت بندی معیارهای مؤثر مسیریابی بهینه می پردازد. بدین منظور از مدل تحلیل سلسله مراتبی (AHP) از جامع ترین سیستم های طراحی شده برای تصمیم گیری با معیارهای چندگانه، استفاده شد. معیارهایی مانند شیب، جهت ، خاک، تراکم آبراهه، موجودی در هکتار، گونه های حفاظتی و چشم انداز . وزن دهی و مقایسه زوجی معیارها توسط تهیه پرسشنامه (نظرسنجی) از متخصصین علوم جنگل انجام شد. وزن نهایی در نرم افزار Expert Choice نشان داد، الویت بندی معیارها با ضریب ناسازگاری ۰/۰۸ به صورت شیب (۰/۲۵۴) > زمین شناسی (۰/۲۱۵) > خاک (۰/۱۶۹) > جهت جغرافیایی (۰/۱۰۴) > تراکم آبراهه (۰/۰۷۴) > موجودی در هکتار (۰/۰۷۶) > گونه های حفاظتی (۰/۰۵۷) > چشم انداز (۰/۰۵۲) است. در مطالعه حاضر یکی از عوامل موثر وقوع پدیده لغزش یعنی حجم بارش در منطقه پژوهش بررسی شد. میزان بارندگی دهه ۸۰ به ترتیب۶۹۸، ۶۹۷۵، ۸۱۸۵، ۹۶۰، ۸۹۷۵، ۷۸۱، ۹۰۱۵، ۹۰۰۵، ۶۰۵و.۸۰۳۱ میلی متر در سال بدست آمد. نتایج حاصل موید این است که سال۱۳۸۳ بیشترین بارندگی و بیشترین لغزش درسری مذکور در قطعاتی از درون توده و حاشیه جاده جنگلی را داشته ا ست.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.