مقاله تهیه و تدوین پرسشنامه مشکلات یادگیری درس زبان انگلیسی در مدارس متوسطه


در حال بارگذاری
12 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله تهیه و تدوین پرسشنامه مشکلات یادگیری درس زبان انگلیسی در مدارس متوسطه دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله تهیه و تدوین پرسشنامه مشکلات یادگیری درس زبان انگلیسی در مدارس متوسطه  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله تهیه و تدوین پرسشنامه مشکلات یادگیری درس زبان انگلیسی در مدارس متوسطه،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله تهیه و تدوین پرسشنامه مشکلات یادگیری درس زبان انگلیسی در مدارس متوسطه :

تعداد صفحات:۱۰
چکیده:
هدف از این تحقیق تهیه پرسشنامه ای جهت یافتن مشکلات یادگیری زبان انگلیسی در مدارس بود. بدین منظور ۸۲۳ نفر از دانش آموزان متوسطه شهرستان بندرعباس که در سال تحصیلی ۹۴-۹۳ مشغول بودند و میانگین نمره زبان انگلیسی آنان در نیمسال اول کمتر از ۱۰ بود به شیوه ی تصادفی- تعمدی انتخاب شدند و عوامل عدم موفقیت یادگیری خود را در درس زبان انگلیسی ذکر کردند. پس از جمع آوری داده ها ۱۰۸ عامل شناسایی شدند. پس از مطالعه و بررسی کلیه عوامل ها، عوامل مشابه ادغام شدند که ۷۲ ماده باقی ماندند. با اجرای یک تحلیل عاملی اکتشافی اولیه ۶ عامل با ۵۲ ماده به دست آمد. سپس، مادهای مزبور به ۱۰ نفر از متخصصین رشته سنجش، علوم تربیتی و زبان انگلیسی داده شد و هرکدام مطابق دانش خود تغییراتی را در پرسشنامه مزبور ایجاد کردند. از ۵۲ ماده باقیمانده ۴۶ ماده مورد توافق ۹۰% صاحب نظران بودند. در مرحله بعد، یک تحلیل عامل تأییدی روی ۴۰۳ نفر از دانش آموزان با استفاده از نسخه دوم انجام شد که پنج عامل با ۳۹ ماده باقیماندند. پنج عامل به دست آمده در مطالعه دوم با داده های اولی مورد مقایسه قرار گرفتند. مدل معادلات ساختاری حاصل، سازگاری مناسبی با پنج متغیر پنهان پرسشنامه داشت. بعد از اصلاح مدل بر اساس روابط باقیمانده با انجام یک تحلیل عامل تأییدی ۵ ماده با ۵ عامل باقیماندند که شکل نهایی پرسشنامه مزبور را نشان می داد و از روایی و برازش خوبی برخوردار بود. جهت تعیین روایی آن از روش ملاکی همزمان (با معدل تحصیلی) استفاده ضد. ضریب همبستگی بین نمره های این آزمون و معدل تحصیلی برابر با ۰/۸۷ به دست آمد که در سطح ۰/۰۱ معنی دار است. همچنین، پایایی کل پرسشنامه را به روش آلفای کرونباخ ۰/۸۹ به دست آمد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.