مقاله تاثیر نیازهای اساسی روان شناختی (خود مختاری،شایستگی،روابط بین فردی) بر هویت تحصیلی و جهت گیری آینده دانش آموزان


در حال بارگذاری
12 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله تاثیر نیازهای اساسی روان شناختی (خود مختاری،شایستگی،روابط بین فردی) بر هویت تحصیلی و جهت گیری آینده دانش آموزان دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله تاثیر نیازهای اساسی روان شناختی (خود مختاری،شایستگی،روابط بین فردی) بر هویت تحصیلی و جهت گیری آینده دانش آموزان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله تاثیر نیازهای اساسی روان شناختی (خود مختاری،شایستگی،روابط بین فردی) بر هویت تحصیلی و جهت گیری آینده دانش آموزان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله تاثیر نیازهای اساسی روان شناختی (خود مختاری،شایستگی،روابط بین فردی) بر هویت تحصیلی و جهت گیری آینده دانش آموزان :

تعداد صفحات:۱۲
چکیده:
پژوهش حاضر به هدف بررسی تاثیر نیازهای اساسی روان شناختی( خود مختاری،شایستگی،روابط بین فردی) بر هویت تحصیلی وجهت گیری آینده در دانش آموزان مقطع متوسطه طراحی شده است. تحقیق حاضر از نوع پس رویدادی بوده وجامعه آماری آن راکلیه دانش آموزان دختر پیش دانشگاهی مدارس دولتی منطقه ۲۰ تهران در سال تحصیلی ۹۴-۱۳۹۳ در این شهر تشکیل میدهند. از میان ۱۲۰۰ نفر جامعه مذکور تعداد ۲۴۸ نفر بر اساس جدول کرجسی و مورگان و به صورت نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شدند. جهت جمع آوری دادهها و اطلاعات، پرسشنامههای نیازهای روانشناختی (BNSS)، پرسشنامه منزلت های هویت تحصیلی (AIS) و پرسشنامه جهت گیری آینده، (FO) به طور همزمان توسط پژوهشگردر مدارس اجرا شد. هر دو فرضیه تحقیق با استفاده از مدلهای آماری تحلیل واریانس چند متغیره (Manova) مورد آزمون قرار گرفت. از نظر هویت تحصیلی موفق و هویت تحصیلی دنباله رو بین دانشآموزانی که نیاز اساسی روانشناختی آنها وابستگی است با دو گروه دیگر تفاوتمعنی داری وجود دارد. نتایج نشان داد میانگین هویت تحصیلی موفق و همچنین میانگین هویت تحصیلی دنباله رو دانش آموزانیکه دارای نیاز اساسی وابستگی است، به طور معنی داری کمتر از دانش آموزانی است که نیاز به خودمختاری و شایستگی دارند.و این در حالی است که بین دو گروه خودمختار و شایسته تفاوت معنی داری مشاهده نشد. در جهت گیری رفتاری و انگیزشی ،تفاوت میانگین های دانش آموزان نیاز به وابستگی با دو گروه دیگر معنی دار است، به طوری که نتایج نشان داد میانگینجهت گیری رفتاری و انگیزشی در آزمودنی هایی که نیاز ضروری آنها خودمختاری و شایستگی است، به طور معنی داریبالاتر از دانش آموزانی است که دارای نیاز اساسی وابستگی هستند. با این وجود از نظر این دو متغیر(جهت گیری رفتاری و انگیزشی)بین دو گروه دانش آموزان خودمختار و شایسته تفاوت معنی داری وجود ندارد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.