مقاله تحلیل و رتبه بندی عوامل موثر بر تسهیل تجاری با رویکرد تبیین جایگاه ICT درحوزه کسب و کار با استفاده از مدل Electre


در حال بارگذاری
16 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
6 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله تحلیل و رتبه بندی عوامل موثر بر تسهیل تجاری با رویکرد تبیین جایگاه ICT درحوزه کسب و کار با استفاده از مدل Electre دارای ۱۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله تحلیل و رتبه بندی عوامل موثر بر تسهیل تجاری با رویکرد تبیین جایگاه ICT درحوزه کسب و کار با استفاده از مدل Electre  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله تحلیل و رتبه بندی عوامل موثر بر تسهیل تجاری با رویکرد تبیین جایگاه ICT درحوزه کسب و کار با استفاده از مدل Electre،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله تحلیل و رتبه بندی عوامل موثر بر تسهیل تجاری با رویکرد تبیین جایگاه ICT درحوزه کسب و کار با استفاده از مدل Electre :

تعداد صفحات:۱۷
چکیده:
امروزه بوضوح شاهدیم که انقلاب الکترونیک در همه عرصه های فعالیت بشر ، روز به روز ابعاد گسترده تری بخود می گیرد ؛ بطوریکه حتی شاید بتوان تحولات ناشی از انقلاب الکترونیک را بسی گسترده تر از تحولات انقلاب صنعتی قلمداد کرد در حقیقت فناوری اطلاعات و ارتباطات طی دهه های اخیر تحولی شگرف در زندگی بشر بر جای نهاده که از آن جمله می توان به توسعه و تقویت فرایندهای اقتصادی کشورها اشاره نمود.فضای کسب و کار و حوزه تجارت خارجی نیز یکی از اجزای شکل دهنده محیط اقتصادی یک کشور می باشند که به خوبی می توانند از قابلیت های فناوری اطلاعات و ارتباطات متاثر گردند. در این راستا پژوهش حاضر در صدد است ضمن بر شماری عوامل موثر بر تسهیل تجاری ، نگاهی نیز به جایگاه ICT در زمینه بهبود فضای کسب و کار داشته باشد؛ بدین منظور با استناد به مبانی تئوریک موجود ،ابتدا فاکتورهای موثر بر تسهیل تجاری استخراج گردید و سپس شاخص هایی برای تعیین میزان اثر بخشی هریک از فاکتورها در در زمینه تسهیل تجاری تعریف شد، آنگاه با استفاده از روش دلفی ،هریک از فاکتورها ، امتیازاتی را در هریک از شاخص ها به خود اختصاص دادند که این امتیازات مبنای رتبه بندی فاکتورها در مدل ELECTRE قرار گرفت ، نتایج رتبه بندی حاکی از آن بود که در زمینه تسهیل امر تجارت و در راستای بهبود فضای کسب و کارحاکمیت بالاترین میزان اهمیت و تاثیر بخشی را داشته و فناوری اطلاعات و ارتباطات از میان ۵ مولفه مورد بررسی رتبه چهارم را به خود اختصاص می دهد .

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.