مقاله بینامعماری با نگاهی بر تبارشناسی پروژههای عروسک روسی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله بینامعماری با نگاهی بر تبارشناسی پروژههای عروسک روسی دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله بینامعماری با نگاهی بر تبارشناسی پروژههای عروسک روسی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بینامعماری با نگاهی بر تبارشناسی پروژههای عروسک روسی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله بینامعماری با نگاهی بر تبارشناسی پروژههای عروسک روسی :
تعداد صفحات:۱۲
چکیده:
جفری کیپنس ۴ در گفتگو با پیتر آیزنمن در شمارهی ۲۸ نشریهی لاگ۵ از بینامعماری به عنوان شکلی از واژهی بینامتنی۶ حرف میزند، از خوانش یک اثر معماری در ارتباط با اثری دیگر و نیاز به وجود مجموعهای از مناسبات میانمتنی در معماری تا معماران نیازمند به کاربردن استعارههایی از دیسیپلینهایی دیگر برای گفتگو دربارهی کارهای خود نباشند. اما بینامعماری به چه معناست؟ از دههی ۱۹۶۰ رویکردهای میانرشتهای به شکلی گسترده در پژوهشهای فرهنگی مورد توجه قرار گرفتهاند. رویکردهایی که در دوران گذار از ساختارگرایی به پساساختارگرایی شکل گرفتند. گراهام آلن ۷ این حرکت را به عنوان حرکتی که در طی آن، ادعاهای بیطرفی، کوشش علمی، ثبات روششناسانه و دیگر عباراتی که منطقی به نظر میرسیدند با تاکید بر عدم قطعیت، عدم قابلیت شناخت، عدم قابلیت انتقال معنا، ذهنیت، هوس، لذت و بازی جایگزین شدند، میشناسد. در طول این دوران گذار، ژولیو کریستو ۸ ایدهی خود، بینامتنی را بسط داد. عبارتی که توسط خود او سکه خورده بود. او ایدههای میخائیل باختین ۹ در حوزهی زمینهی اجتماعی زبان را با موضع سوسور ۱۰ درمورد ویژگیهای سیستمی زبان ترکیب کرد. کریستوا کار خود را بر اساس منطق گفتگویی ۱۱ باختین پایهریزی کرد. منطق گفتگویی عنوان میکند که روابطی همیشگی میان یک متن و متنی دیگر وجود دارند. این ایده بر اهمیت این روابط میان- نوشتاری تاکید میکند؛ خوانش یک فرآورده در یک دیسیپلین درارتباط با فرآوردهای از یک دیسیپلین دیگر. این روابط به تاویل و ساختن معنا کمک میکنند. این بحث گاه چنان پیش رفته است که عنوان کرده چیزی به عنوان اثر وجود ندارد، تنها روابط میان آثار وجود دارند. این نوشتار تلاش میکند مناسبات میانمتنی را در معماری (بینامعماری) مورد بررسی قرار دهد و تلاش کند تعریفی از آن ارائه دهد. درعین حال با رویکرد بینامعمارانه، نگاهی بر تبارشناسی شی برشی ۱۲ یا پروژههای عروسک روسی بیاندازد. شیوهی پژوهشی به کار رفته در این نوشتار تطبیقی- جستاری است.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.