مقاله بررسی تاًثیر قدرت بازار محصول بر روی مدیریت سود مورد مطالعه: شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران


در حال بارگذاری
16 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله بررسی تاًثیر قدرت بازار محصول بر روی مدیریت سود مورد مطالعه: شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران دارای ۲۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی تاًثیر قدرت بازار محصول بر روی مدیریت سود مورد مطالعه: شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی تاًثیر قدرت بازار محصول بر روی مدیریت سود مورد مطالعه: شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی تاًثیر قدرت بازار محصول بر روی مدیریت سود مورد مطالعه: شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران :

تعداد صفحات:۲۶
چکیده:
هدف اصلی این پژوهش بررسی تاثیر قدرت بازار محصول بر میزان مدیریت سود در شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران طی دوره زمانی ۱۹۳۱ ۱۹۳۱ می باشد.این پژوهش از نوع علی یا پس رویدادی – است و از لحاظ روش اجرا در زمره پژوهشهای همبستگی قرار دارد. برای انجام این پژوهش تعداد ۱۶۱ شرکت پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران در دوره زمانی مذکور بررسی گردید. در این پژوهش جهت تعیین قدرت بازار محصول؛ که به عنوان متغیر مستقل تعیین شده، از چهار معیار قدرت بازار تعدیل شده بر مبنای صنعت، رقابتپذیری در صنعت، تعداد شرکتها در صنعت و تمرکز در صنعت و مدیریت سود به عنوان متغیر وابسته بر مبنای مدل تعدیل شده جونز تعیین شدند.همچنین نوسان پذیری فروش،اندازه شرکت، نسبت ارزش بازار به ارزش دفتری شرکت، اهرم مالی بلندمدت و رشد شرکت به عنوان متغیر های کنترل تعیین شدند.یافتههای پژوهش نشان میدهد که تمام معیارهای قدرت بازار محصول بجز تعداد شرکتها در صنعت بر میزان مدیریت سود،تأثیر منفی داشتهاند.دیگر نتایج حاکی از تأثیر مثبت و معنیدار رشد شرکت و نسبت ارزش بازار به ارزش دفتری برمدیریت سود و تأثیر منفی و معنیدار نوسانپذیری فروش برمدیریت سودطی دوره پژوهش است.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.