مقاله تحلیل کارایی شرکت های صادرکننده ی نمونه با استفاده از روش لایه ای (پله ای) تحلیل پوششی داده ها(DEA)


در حال بارگذاری
17 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله تحلیل کارایی شرکت های صادرکننده ی نمونه با استفاده از روش لایه ای (پله ای) تحلیل پوششی داده ها(DEA) دارای ۲۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله تحلیل کارایی شرکت های صادرکننده ی نمونه با استفاده از روش لایه ای (پله ای) تحلیل پوششی داده ها(DEA)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله تحلیل کارایی شرکت های صادرکننده ی نمونه با استفاده از روش لایه ای (پله ای) تحلیل پوششی داده ها(DEA)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله تحلیل کارایی شرکت های صادرکننده ی نمونه با استفاده از روش لایه ای (پله ای) تحلیل پوششی داده ها(DEA) :

تعداد صفحات:۲۲
چکیده:
اهمیت گسترش صادرات غیر نفتی و نقش آن در رشد و توسعه اقتصادی از جمله موضوعات مهمی است که در طی چند سال اخیر در کشور ما نیز در مورد توجه قرار گرفته است. هدف این پژوهش بررسی کارایی شرکت های صادر کننده نمونه با استفاده ازروش لایه ای(پله ای) تحلیل پوششی داده ها می باشد تا از این طریق با هدایت دقیق و گام به گام شرکت های ناکارا به سمت کارایی، اقدامی در راستای توسعه صادرات محصولات غیر نفتی و متعاقب آن رشد اقتصادی کشور صورت گیرد. لذا در این راستا داده های مربوط به ۴۵ شرکت صادر کننده نمونه سال ۱۳۹۱ در فاصله زمانی ۱۳۹۰/۰۱/۰۱ الی ۱۳۹۰/۱۲/۲۹جمع آوری شده، کارایی نسبی صادراتی شرکت ها با توجه به متغیرهای موردبررسی، تعیین شده و در نتیجه ۴ شرکت به عنوان واحدهای کارامشخص گردیدند، و درادامه برای شرکت های ناکارا مسیر توسعه تعیین شد. در گام بعدی برای هدایت گام به گام واحدهای ناکارا به کارایی از روش لایه ای (پله ای) تحلیل پوششی داده ها استفاده کردیم. نتیجه حاصل از این روش موجب ایجاد ۵ لایه کارایی شد که در لایه اول کارایی ۴ شرکت، در لایه دوم ۹ شرکت، در لایه سوم ۹ شرکت، در لایه چهارم ۴ شرکت و در لایه پنجم کارایی ۶ شرکت قرار گرفتند. ۱۳ شرکت نیز در هیچ کدام از لایه های کارایی قرار نگرفتند.سپس برای واحدهای ناکارا با توجه به موقعیتی که در لایه های کارایی دارند مسیر توسعه پله ای ارائه شد تا از طریق بتوانند با برنامه ریزی دقیق و هدف گذاری علمی و منطقی رشدو توسعه یابندو در راستای توسعه اقتصادی کشور گام ها بردارند. تحلیل نتایج حاصل ازروش لایه ای(پله ای) تحلیل پوششی داده ها نشان دهنده ی عملکرد مناسب این روش در راستای هدایت هدفمند و گام به گام شرکت های ناکارا به سمت کارایی می باشد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.