مقاله تأثیر ساختههای معماری در جایگاه نمادشهری بر انگاره مقصد گردشگری


در حال بارگذاری
14 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله تأثیر ساختههای معماری در جایگاه نمادشهری بر انگاره مقصد گردشگری دارای ۱۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله تأثیر ساختههای معماری در جایگاه نمادشهری بر انگاره مقصد گردشگری  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله تأثیر ساختههای معماری در جایگاه نمادشهری بر انگاره مقصد گردشگری،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله تأثیر ساختههای معماری در جایگاه نمادشهری بر انگاره مقصد گردشگری :

تعداد صفحات:۱۴
چکیده:
انگاره مقصد گردشگری در انتخاب مقصد، رفتار گردشگران، و بهتبع آن مطلوبیت مقصد نقش دارد؛ اما عناصر موثر در شکلگیری انگاره مقصد و چگونگی تأثیر آن تا حدی چند بعدی و مبهم ا ست. در این مقاله تلاش شددده اسددت که با تکیه بر ادبیات پژوهش امکان وجود رابطهای بین ساختههای معماری که در جایگاه نمادهای شهری قرار گرفتهاند و خلق انگارهای مطلوب و مانا از مقاصدد گردشگری مطرحشود. روش تحقیق از نوع کیفی بوده و رویکرد تفسیری- تطبیقی دارد. نتایج بیان میکند که اگر فرد انگارهای آشنا وواضح از یک شدهر داشته باشد، که به واسطه حضور یک یا چند نماد شهری بسددادگی یادآوری و در خاطر میماند، تمایل بیشتری برای انتخاب آن شهر به عنوان مق صد گرد شگری را خواهد دا شت تا شهری که تصویر ذهنی آن برای گردشگرمخدوش یا بدون هیچ عا مل خاطرهانگیزی باشد. برای تحقق این نکته، یک ساخت معماری واجد بیشدترین توانائی برای انتقال مفهوم شهر و خلق تصویری ذهنی از آن برای مخاطب گردشگری است تا هر نماد و نشان دیگری؛ چرا که هر دو، شهر و بنا، به مکان تعلق داشته و با یکدیگر فصل مشترکی از تاریخ، فرهنگ، چشمانداز و غیره دارند که سبب نزدیکی شهر و بنا چه از د ید شکلی و چه از بعد مفهومی است. علاوه بر آن، رضایتمندی یا عدم رضایت گرد شگر بعد از بازدید تا حدی وابسته به ارزیابی او از مقصد گرد شگری و مقای سه آن با انتظارات قبلیش یعنی انگاره مقصد گردشگری اسددت؛ بنابراین درهم تنیدن انگاره مقصد با تصویر یک ساخت معماری که بازدید از آن ممکن، تجربه ای سهلالوصول، و دارای نتایج عینی است بر میزان رضایت گردشگر نیز میافزاید.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.