مقاله بررسی نقش عوامل خانوادگی و جو مدرسه بر پرخاشگری دانش آموزان مقطع متوسطه


در حال بارگذاری
14 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله بررسی نقش عوامل خانوادگی و جو مدرسه بر پرخاشگری دانش آموزان مقطع متوسطه دارای ۱۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی نقش عوامل خانوادگی و جو مدرسه بر پرخاشگری دانش آموزان مقطع متوسطه  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی نقش عوامل خانوادگی و جو مدرسه بر پرخاشگری دانش آموزان مقطع متوسطه،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی نقش عوامل خانوادگی و جو مدرسه بر پرخاشگری دانش آموزان مقطع متوسطه :

تعداد صفحات:۱۶
چکیده:
هدف پژوهش حاضر، بررسی رابطه بین جو یادگیری در مدرسه و عوامل خانوادگی با میزان پرخاشگری دانش آموزان مقطع متوسطه شهر گنبد کاووس می باشد. روش پژوهش، توصیفی از نوع همبستگی بوده است و جامعه پژوهشی شامل کلیه دانش آموزان دختر و پسر مقطع متوسطه در سال تحصیلی ۱۳۹۲-۹۳ در شهر گنبد است و نمونه پژوهش شامل ۳۲۰ نفر از دانشآموزان مجموعه دبیرستان های این شهر میباشد که به صورت خوشهای مرحلهای انتخاب شدند. برای جمع آوری دادهها از مقیاس جو یادگیری LCQ که توسط ویلیامز و دسی ( ۱۹۹۶ ) و همچنین از مقیاس پرخاشگری باس و پری ۱۹۹۲ ) و پرسشنامه محقق ساخته عوامل خانوادگی، استفاده شد. تحلیل داده ها با استفاده از آمار توصیفی، ضریب همبستگی پیرسون، رگرسیون ساده، آزمون t مستقل و ANOVA یکراهه در نرم افزارSPSS21 انجام گرفت. نتایج نشان داد که بین جو یادگیری و عوامل خانوادگی با پرخاشگری دانش آموزان مقطع متوسطه رابطه منفی و معناداری وجوددارد بدین معنی که هرچه جو یادگیری و عوامل خانوادگی در شرایط بهتر باشد پرخاشگری دانش آموزان کمتر میشود همچنین نتایج رگرسیون چندگانه نشان داد که می توان از روی نمره جو یادگیری و عوامل خانوادگی دانش آموزان، پرخاشگری آنها را پیش بینی کرد. بین میانگین نمره پرخاشگری نیز، بین دختران و پسران و در رشته های مختلف (ریاضی، تجربی و انسانی) تفاوت معنادار مشاهده شد. نتایج بدست آمده در این پژوهش با نتایج تحقیقاتی که در این زمینه توسط کلپکپرا، هوستون و کارپنتر ، اشرفی و همکاران، بشیری و همکاران و ; انجام شده، در یک راستا و همجهت میباشد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.