مقاله مقایسه میزان شیوع اختلال های رفتاری در دانش آموزان مبتلا و غیر مبتلا به اختلال یادگیری


در حال بارگذاری
10 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله مقایسه میزان شیوع اختلال های رفتاری در دانش آموزان مبتلا و غیر مبتلا به اختلال یادگیری دارای ۲۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله مقایسه میزان شیوع اختلال های رفتاری در دانش آموزان مبتلا و غیر مبتلا به اختلال یادگیری  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله مقایسه میزان شیوع اختلال های رفتاری در دانش آموزان مبتلا و غیر مبتلا به اختلال یادگیری،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله مقایسه میزان شیوع اختلال های رفتاری در دانش آموزان مبتلا و غیر مبتلا به اختلال یادگیری :

تعداد صفحات:۲۵
چکیده:
هدف پژوهش حاضر مقایسه ی اختلال نقص توجه/پیش فعالی، اختلال سلوک، نافرمانی مقابله ای، افسردگی و اضطراب در دانش آموزان دبستان با اختلال یادگیری و عادی بود. نمونه ی مورد مطالعه شامل ۴۰ دانش آموز عادی (دختر و پسر) و ۴۰ دانش آموز اختلال یادگیری (دختر و پسر) مقطع ابتدایی بودند که گروه اول به شیوه نمونه گیریهخوشه ای چند مرحله ای و گروه دوم به روش نمونه گیی در دسترس انتخاب شدند. روش پژوهش علی- مقایسه ای بود. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه رفتاری کودک راتر، پرسشنامه افسردگی کودکان و برای اضطراب، ازمقیاس اضطراب پرسشنامه خوپنداره پیرز هریس استفاده شد. داده های پژوهشی با آزمون T دو گروهی مستقل تجزیه و تحلیل شد که نتایج نشان داد، دانش آموزان با ناتوانایی یادگیری و عادی در اختلال نقص توجه/پیش فعالی و اختلال رفتار مقابله ای و افسردگی تفاوت معناداری دارند، اما در اختلال سلوک و اضطراب تفاوت ها معنادار نیست. نتیجه گیری: این نتیجه برای موقعیت های آموزشی دارای مضامین کاربردی است و بیان کننده آن است که مدارس ابتدایی برای پیشگیری و درمان اختلال های رفتاری، خلقی و یادگیری، نیازمند مشاوره و راهنمایی هستند. طرح و اهمیت این موضوع در برنامه ریزی، تنظیم بودجه و سیاستهای آموزشی و درمانی، سودمند می باشد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.