مقاله ضرورت استفاده از راه آهن پر سرعت با رویکرد توسعه پایدار


در حال بارگذاری
15 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله ضرورت استفاده از راه آهن پر سرعت با رویکرد توسعه پایدار دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله ضرورت استفاده از راه آهن پر سرعت با رویکرد توسعه پایدار  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله ضرورت استفاده از راه آهن پر سرعت با رویکرد توسعه پایدار،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله ضرورت استفاده از راه آهن پر سرعت با رویکرد توسعه پایدار :

تعداد صفحات:۱۲
چکیده:
امروزه ضرورت حفاظت از محیط زیست و کاهش آلودگی ناشی از توسعه های شهری بر کسی پوشیده نیست. با توجه به اثرات مخرب گازهای گلخانه ای و مشکلات محیطی ناشی ار انتشار این آلاینده ها و همچنین تجدید ناپذیری سوخت های فسیی، کاهش استفاده از این منبع انرژی حائز اهمیت ویژه است. با توجه به وابستگی شدید بخش حمل و نقل ریلی کشور به سوخت های فسیلی و آلایندگی بسیار زیاد این نوع سوخت، آلودگی سوتی ناشی از راه آهن موجود و سرعت پایین حمل و نقل آن، اهمیت استفاده از یک سیستم جایگزین احساس می شود. راه آهن پر سرعت به عنوان یک مگانیسم بسیار کارآمد در زمینه حمل و نقل درون شهری و برون شهری در کشورهای توسعه یافته و بسیاری از کشورهای در حالتوسعه شناخته و استفاده می شود. این نوع قطارها نه تنها با توجه به عدم ایجاد آلودگی هوایی و صوتی، دوستدار محیط زیست هستند، بلکه با افزایش سرعت سفر مطلوبیت بیشتری برای مسافراین خواهند داشت. از این رو می توان از این نوع قطارها به عنوان گزینه ای بسیار مناسب در توسعه پایدار نام برد. هدف اصلی این مقاله تبیین و تشریح برتری بکارگیری راه آهن پر سرعت در تقابل با راه آهن سنتی از دیدگاه توسعه پایدار می باشد. در حل این مساله از معیارهای اقتصادی و زیست محیطی استفاده می شود. برای این منظور شاخص های اقتصادی و زیست محیطی تعریف شده که به کمک آن بتوان مفاهیم کیفی را به مقادیر کمی تبدیل کرد. در نهایت از یک تابع مطلوبیت که به صورت جمع وزنی شاخص های ذکر شده محاسبه می شود، دو روش سنتی و مدرن با یکدیگر مقایسه می شوند. دستاورد و نتایج حاصله از این مقاله را می توان به دو بخش تولید تابع مطلوبیت و مقایسه و توجیه کمی اقتصادی قطارهای پر سرعت نسبت به قطارها سنتی تقسیم کرد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.