مقاله بررسی علل خرابی ساپورتینگ تیوب ها در بویلرهای نیروگاه توس مشهد


در حال بارگذاری
18 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
6 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله بررسی علل خرابی ساپورتینگ تیوب ها در بویلرهای نیروگاه توس مشهد دارای ۱۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی علل خرابی ساپورتینگ تیوب ها در بویلرهای نیروگاه توس مشهد  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی علل خرابی ساپورتینگ تیوب ها در بویلرهای نیروگاه توس مشهد،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی علل خرابی ساپورتینگ تیوب ها در بویلرهای نیروگاه توس مشهد :

تعداد صفحات:۱۴
چکیده:
نیروگاه های حرارتی با توجه به سهم غیر قابل انکار در تولید انرژی جهان و همچنین جایگاه آنها به عنوان عمده-ترین مصرف کنندگان سوخت های فسیلی، همواره مورد توجه بسیاری از دانشمندان و محققین بوده اند. به همین دلیل تاکنون مطالعات زیادی با استفاده از روش های تجربی و عددی به منظور توسعه، بهینه سازی، تخمین عمر و عیب یابی اجزای این نیروگاه ها در سرتاسر جهان انجام شده است. در این بررسی با انجام مطالعات میدانی بر روی یکی از بویلرهای نیروگاه توس مشهد، اقدام به مدل سازی بویلر در ابعاد واقعی و همچنین شبیه سازی عددی جریان، انتقال حرارت، احتراق و پدیده های مرتبط با آن در حالت کار با سوخت مازوت گردیده است. در این نیروگاه بویلرها دارای ساپورتینگ تیوب (لوله های نگهدارنده) به صورت ۳۳ دسته لوله ۱۲تایی در سه ردیف بوده و شکست عموما در دسته لوله های میانی بویلر و در لوله های ردیف پایین رخ می دهد. هدف از تحقیق حاضر بررسی علل ترکیدگی لوله-های نگهدارنده از طریق شبیه سازی عددی و مقایسه این نتایج با مشاهدات و تجربیات موجود در نیروگاه می باشد. نتایج شبیه سازی عددی نشان می دهد که دبی بخار آب در ردیف های مختلف یکسان نبوده و به دلیل جایگاه و مسیر گذر لوله ها و همچنین کم بودن دبی بخار عبوری در لوله های ردیف پایین، دما در برخی از نقاط این لوله ها که در وسط بویلر قرار دارند، بیشتر از لوله های دیگر است. مشاهدات و آزمایشات متالوگرافی انجام گرفته بر روی قطعات شکسته شده نیز حاکی از وجود خزش و همچنین تغییر دانه بندی و ساختار فلزی لوله به دلیل دمای بالا در نواحی شکست است. مقایسه نقاطی از مدل شبیه سازی شده که بیشترین دما در آنها رخ می دهد با نواحی شکست در فضای واقعی بویلر نیز صحت نتایج عددی را تایید می کند.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.