بررسی عوامل موثر برای ایجاد انگیزه معلمان نسبت به احراز پست مدیریت مدارس


در حال بارگذاری
13 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی عوامل موثر برای ایجاد انگیزه معلمان نسبت به احراز پست مدیریت مدارس دارای ۹۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی عوامل موثر برای ایجاد انگیزه معلمان نسبت به احراز پست مدیریت مدارس  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

فهرست مطالب
فصل اول : طرح تحقیق
مقدمه ۲
بیان مسئله ۴
اهمیت و ضرورت تحقیق ۸
اهداف تحقیق ۹
فرضیات تحقیق ۱۰
تعریف دوره های ضمن خدمت ۱۰
تعریف مفهومی اثر بخشی ۱۱
متغیرها ۱۲

فصل دوم : ادبیات و پیشینه تحقیق
مقدمه ۱۴
ادبیات تحقیق ۱۵
تاریخچه آموزش ضمن خدمت در وزارت آموزش و پرورش ۱۵
مفهوم آموزش ضمن خدمت ۱۷
لزوم توجه به آموزش ضمن خدمت و اهمیت اقتصادی آن ۱۸
مزایای آموزش کارکنان ۱۹
مفهوم آموزش کارکنان ۲۲
اهداف آموزش ضمن خدمت ۲۳
اصول آموزش ضمن خدمت ۲۵
انواع آموزش ۲۹
تقسیم بندی یونسکو از آموزش های ضمن خدمت ۳۱
آموزش ضمن خدمت معلمان در برخی از کشورها ۳۳
تحقیقات داخلی ۳۸
پیشینه تحقیق خارجی ۵۱

فصل سوم : روش تحقیق
مقدمه ۵۶
روش تحقیق ۵۶
جامعه آماری ۵۷
نمونه آماری ۵۷
روش نمونه گیری آماری ۵۷
ابزار اندازه گیری ۵۸
پایایی ۵۸
روایی ۵۹
تجزیه وتحلیل داده ها ۵۹

فصل چهارم : تجزیه و تحلیل اطلاعات
مقدمه ۶۲
آمار توصیفی ۶۲
آمار استنباطی ۷۸

فصل پنجم : بحث و نتیجه گیری
مقدمه ۸۶
بحث و نتیجه گیری ۸۷
محدودیت های تحقیق ۹۰
پیشنهادات تحقیق ۹۱
پیشنهادات به منظور تحقیقات بیشتر ۹۳
منابع ۹۴
پرسشنامه ۱۰۰

:چکیده
داشتن انگیزه در کاری رابطه مستقیم با بهبود نتیجه به دست آمده دارد یعنی هر چه قدر انگیزه در کاری پر نگ تر ،‌دیده شود نتیجه بهتری حاصل می‌شود. بدیهی است که شغل و کار یکی از مسائل مهم در زندگی هر فرد می‌باشد که گاه به صورت حساب شده وب رنامه ریزی شده انتخاب می‌شود وگاه بدون هیچ گونه برنامه و تفکری آنچه مسلم است داشتن انگیزه در هر کاری تأثیر بسزایی درنتیجه خواهد داشت.
همه ما می دانیم یکی از سازمانهایی که در تعلیم و تربیت نیروی کار آمد انسانی جامعه نقش کلیدی دارد آموزش و پرورش است که وظیفه بسیار مهمی در شناختن و شکوفا کردن استعدادهای پیچیده ترین شاهکار خلقت را دارد ، پس باید با ایجاد انگیزه قوی در دست اندرکاران امر خطیر تعلیم و تربیت برای بهبود و بالا بردن کیفیت نتایج به دست آمده کوشید. (‌عباس زاده ، سید محمد ، ۱۳۶۹ )
نوع تحقیق و روش مورد استفاده در این تحقیق و دلایل استفاده از آن و نیز جامعه آماری و چگونگی نمونه گیری، مورد بحث قرار گرفته است ما در این تحقیق به بررسی عوامل مؤثر برای ایجاد انگیزه معلمان نسبت به احراز پست مدیریت مدارس از دیدگاه معلمان مقطع ابتدایی شهرستان سرپل ذهاب در سال تحصیلی ۹۴-۹۳ می پردازیم و به دنبال علت های اصلی انگیزش معلمان نسبت به احراز پست مدیریت هستیم.

مقدمه:
خلاقیت اوج توانایی تفکر بشری است که توانسته است انسان را به مرحله پیشرفت و ترقی برساند و او را در حل تمام مسائل و مشکلات زندگی یاری دهد. نمونه های خلاقیت را می توان در نقاشـــــــــی روی دیوار در زمان غارنشینـــان، خلق یک اثر هنری، ماشین‌آلات صنعتی و آشپزی و خیاطی و … دید . در حقیقت خلاقیت یک مفهوم انتزاعی و پیچیده‌است. اما ابهام در معنـــی و مفهوم کلمه به معنی پیچیدگی خود جریان خلاقیت نیست، زیرا خلاقیت را می توان به راحتی در زندگی روزانه حس کرد و آن را لمس کرد . (مفیدی، فرخنده، ص ۱۸۱ ـ ۱۸۰)
اخیراً محققان و روان شناسان به بعد اجتماعی و محیطی آن توجه کرده اند و معتقدند که خلاقیت را نمی‌توان بدون توجه به ابعاد اجتماعی و محیطی آن بررسی کرد. به نظر استرانبرگ(۱۹۸۹) فرایند خلاقیت در ذهن شخص با متغیرهای اجتماعی رابطه دارد . واقعیت این است که به خلاقیت نمی توان با تمرکز بر یک بعــــد نگریست . ابعاد فردی یا محیطی نمی تواند بیانگر ماهیت خلاقیت باشند.بلکه خلاقیت ازسویی نیز تابع نظام اجتماعی خلاق است. به همین دلیل خلاقیت هرگز نتیجه عمل فرد به تنهایی نیست .یکی از ابعاد محیطی اجتماعی خلاقیت،مدرسه می‌باشد.تورنس بیان می کند مسئله توسعه خلاقیت در نظام آموزشى رسمى بیشتر از این جهت حائز توجه است که بر اساس پژوهش ها دریافته‌ایم که درابتدا ابتکار وخلاقیت دراغلب کودکان مشاهده می‌شود ولى منحنى تحول آن در حدود۱۰سالگى افت می کندو سیر نزولی می یابدو نتیجه آن فقدان علاقه به یادگیری وافزایش مشکلات رفتاری و انگیزشی است. به قول تورنس عدم بروز این توانایى عموماً به نامناسب بودن روش‌های تدریس مربوط می‌شود .دراینمیانمعلماننقشکلیدیرابرعهـــدهدارندمعلمانمیتوانندبااستفادهازانواعروشهایخلاقامکانظهورخلاقیتدرکودکانونوجوانانرافراهمسازند.

منابع و مآخذ:
۱.دادستان- پریرخ- ۱۳۶۹ – هوش و خلاقیت- مجله استعداد های درخشان- سال دوم – شماره اول – تهران – انتشارات تهران.
۲.دلاور- علی- بهمن ۱۳۷۸- روشهای آماری در روان شناسی و علوم تربیتی – چاپ سیزدهم – دانشگاه پیام نور – چاپ شابک.
۳.قاسم زاده – حسن و عظیمی – پروین-شکوفایی خلاقیت. تهران انتشارات نور . ۱۳۸۴
۴.سیاسی – علی اکبر- ۱۳۷۴- نظریه های شخصیت یا مکاتب روان شناسی- تهران – انتشارات دانشگاه تهران – چاپ هشتم .
۵.واعظی – معصومه – بررسی رابطه تفکر و درون گرایی بر اهل عمل بودن- استاد راهنما جمال صادق پور- شهرستان سنقر.۱۳۸۵
۶.گرشاسبی- محمود- هنجار یابی پرسشنامه شخصیتی نوجوانان آیزنک ،دانش آموزان دختر و پسر ۱۲ تا ۱۸ ساله شیرازی.
۷.کریمی – یوسف – ۱۳۷۴– روان شناسی شخصیت – موسسه نشر ویرایش.
۸.پریرخ دادستان- ۱۳۸۱- بیماری های روانی – چاپ سوم – انتشارات رشد.
۹.افروز – غلامعلی- اردیبهشت ۱۳۷۰ – نشریه ماهنامه پیوند.
۱۰.رضوانی – احمد- ۱۳۸۶- بسوی روان شناسی – آستان قدس رضوی معاونت فرهنگی مشهد مقدس.
۱۱.قهرمان – شهاب –1384- خود شناسی – تهران – انتشارت بشاویز.
۱۲. موزر – پل -۱۳۸۵- درآمدی موضوعی بر معرفت شناسی معاصر- رحمت اله رضایی- انتشارات امام خمینی.
۱۳. حسین زاده- محمد-۱۳۸۲- پژوهشی تطبیقی در معرفت شناسی معاصر -نشر امام خمینی .
۱۴. فتحی زاده- مرتضی -۱۳۸۴- جستارهایی در معرفت شناسی معاصر – نشر طه.
۱۵. شمس – منصور -۱۳۸۴- معرفت شناسی- نشر طرح نو.
۱۶. چیزم – رودریک -۱۳۷۸- نظریه شناخت- مهدی دهباشی- حکمت.
۱۷.ببی- ارل- ۱۳۸۵- روشهای تحقیق در علوم اجتماعی- رضا فاضل – سمت- تهران.
۱۸.ساروخانی- باقر- ۱۳۶۵ – دایره المعارف علوم اجتماعی – کیهان – تهران.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.