مقاله تحلیل دسترسی به خدمات آموزشی شهری از دیدگاه عدالت فضایی در شهر زنجان


در حال بارگذاری
17 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله تحلیل دسترسی به خدمات آموزشی شهری از دیدگاه عدالت فضایی در شهر زنجان دارای ۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله تحلیل دسترسی به خدمات آموزشی شهری از دیدگاه عدالت فضایی در شهر زنجان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله تحلیل دسترسی به خدمات آموزشی شهری از دیدگاه عدالت فضایی در شهر زنجان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله تحلیل دسترسی به خدمات آموزشی شهری از دیدگاه عدالت فضایی در شهر زنجان :

تعداد صفحات:۱۳
چکیده:
عدالت فضایی در شهر، زمینه ساز حفظ منافع گروه های عام و خاص به منظ ور گسترش بهینه منابع شهر،درآمدها و هزینه هاست تا در راستای راهبرد فقرزدایی گام برداریم و در چشم انداز ترس یم شده ، نظاره گرتبعیضات اجتماعی نباشیم . بروز نابرابری فضایی مناطق شهری از جهت توزیع عادلانه ی خدمات آموزشی شهری یکی از این تبعیضات اجتماعی است . یکی از روش های بهینه ارائه ی خدمات، تقسیم یک شهر به عنوانیک سیستم به مناطق مختلف و ارائه ی خدمات شهری متناسب با ویژگی جمعیتی است . با بررسی های صورت گرفته شهر زنجان با نرخ رشد بیش از ۲ درصد از جمعیت ۲۸۶۲۹۵ نفر در سال ۱۳۷۵ به ۳۴۹۷۱۳ نفر درسال ۱۳۸۵ افزایش یافته است این روند افزایش آهنگ خدمات رسا نی آموزشی را نامتعادل کرده و نیازمندبررسی و کاوش عدالت فضایی و اجتماعی این شهر است. هدف از این مقاله بررسی وضعیت توزیع فضایی دسترسی به خدمات آموزشی در مناطق شهری زنجان است . در این پژوهش با استفاده از افزونه ی V4 SANET فاص له تک تک نقاط بلوک های آماری تا تمامی نقاط آموزشی محاسبه گردید . برای تحلیل الگویسراسری توزیع مکانی دسترسی به خدمات آموزشی و جمعیت دانش آموز از آماره ها ی سراسری Gعمومی گتیس/اووردI و General G) (Getis-Ord مورانMoran’s I)و برای متغیرها از آماره محل یGi*گتیس اوورد Getis-Ord Gi*)برای بیان الگوهای محلی استفاده شد. نتایج حاکی از کاهش دسترسی ها از مرکز به پیرامون به خدمات آموزشی و عدم توزیع فضایی مطلوب خدمات آموزشی بر اساس جمعیت دانش آموزان است.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.