مقاله بررسی وضعیت بهداشت محیط مدارس ابتدایی و راهنمایی شهرستان ارسنجان فارس
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله بررسی وضعیت بهداشت محیط مدارس ابتدایی و راهنمایی شهرستان ارسنجان فارس دارای ۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله بررسی وضعیت بهداشت محیط مدارس ابتدایی و راهنمایی شهرستان ارسنجان فارس کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی وضعیت بهداشت محیط مدارس ابتدایی و راهنمایی شهرستان ارسنجان فارس ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله بررسی وضعیت بهداشت محیط مدارس ابتدایی و راهنمایی شهرستان ارسنجان فارس :
تعداد صفحات:۶
چکیده:
مقدمه و اهمیت موضوع: مدرسه فضای اجتماعی خاصی است که آموزش و رشد شخصیت کودکان امروز که جامعه ساز فردایند در پناه روشهای آموزش صحیح و مناسب، فضای فیزیکی مطلوب و محیط مساعد روانی آن پایه گذاری و اداره می شود. این مطالعه به بررسی وضعیت بهداشت محیط مدارس راهنمایی و ابتدایی شهرستان ارسنجان می پردازد.مواد و روشها: این مطالعه، یک مطالعه مقطعی- توصیفی می باشد. جمعیت مورد مطالعه تمامی مدارس مقطع ابتدایی و راهنمایی شهرستان ارسنجان است که به صورت سرشماری وارد این مطالعه شدند. اطلاعات مربوط به شرایط بهداشت محیطی بوسیله چک لیست که توسط وزارت بهداشت تهیه شده است جمع آوری گردید. پس از بازدید از مدارس و جمع آوری اطلاعات، سوالات مربوط به توالت، دستشویی، آبخوری، نورکلاس، بوفه از چک لیست استخراج شد و سپس داده ها وارد نرم افزار SPSS شدند و با استفاده از آمار توصیفی تجزیه و تحلیل گردید.نتایج و بحث: داده های این مطالعه نشان داد که ۸/۶۸درصد مدارس دولتی و ۲/۳۱ درصد غیرانتفاعی است. همچنین ۵/۶۲ درصد مدارس ابتدایی و ۵/۳۷ درصد مدارس راهنمایی است. ۳/۸۱ درصد مدارس نوساز و ۷/۱۸ درصد مدارس قدیمی اند. در رابطه با تعداد کلاس های درس ۷/۹۳ درصد از نظرآیین نامه وزارت بهداشت وضعیت خوبی داشتند و ۳/۶درصد دارای وضعیت متوسط بودند. باتوجه به اینکه دانش آموزان بیشتر وقت خود را در مدارس در کلاس های درس سپری می کنند باید به این موضوع اهمیت داده شود. ۲/۸۱ درصد از آبخوری ها وضعیت خوب و ۸/۱۸درصد وضعیت متوسطی داشتند. باتوجه به اهمیت بهداشت به بیماری های رودهای لازم است علاوه بر توجه به سالم و بهداشتی بودن آب به مناسب بودن وضعیت آبخوری ها نیز توجه زیادی شود. ۷۵ در صد دست شویی ها با آیین نامه بهداشت مدارس مطابقت داشت و ۲۵ درصد مطابق با آیین نامه نبود که درمقایسه با مطالعه ای که در بیرجند انجام گرفت وضعیت دست شویی های مدارس ارسنجان بهتر است. ۲/۸۱ درصد توالت ها وضعیت خوب و ۸/۱۸درصد وضعیت متوسطی داشتند. ۶/۸۷ درصد مدارس مقررات آیین نامه ماده ۱۳ قانون را رعایت ننموده اند که در مقایسه با مطالعه ای که درکرمان انجام گرفت وضعیت بوفه های مدارس ارسنجان بدتر است. نتیجه گیری:از آنجا که بچه ها تعلیم و تربیت خود رادر مدارس می گذرانند، آگاهی از وضعیت مدارس و تلاش در جهت رفع مشکلات آنها ضروری است.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.