مقاله شبیه سازی گسترش مناطق مسکونی با استفاده از مدل رگرسیون لجستیک (مطالعه موردی: شهر مریوان)
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله شبیه سازی گسترش مناطق مسکونی با استفاده از مدل رگرسیون لجستیک (مطالعه موردی: شهر مریوان) دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله شبیه سازی گسترش مناطق مسکونی با استفاده از مدل رگرسیون لجستیک (مطالعه موردی: شهر مریوان) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله شبیه سازی گسترش مناطق مسکونی با استفاده از مدل رگرسیون لجستیک (مطالعه موردی: شهر مریوان)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله شبیه سازی گسترش مناطق مسکونی با استفاده از مدل رگرسیون لجستیک (مطالعه موردی: شهر مریوان) :
تعداد صفحات:۱۰
چکیده:
امروزه پیشرفتهای سریع مدلسازی مکانی به طور قابل توجهی امکان شبیهسازی الگوهای مکانی تغییرات کاربری اراضی را به وجود آورده است. این مطالعه به بررسی مدل رگرسیون لجستیک (LR) در پیش بینی گسترش مناطق مسکونی در بخش غربی شهرستان مریوان، با استفاده از سنجش از دور و GIS می پردازد. تصاویر سنجنده هایTM لندست ۵ سال ۱۳۶۸، ETM+ لندست ۷ سال ۱۳۷۹ و TM لندست ۵ سال ۱۳۹۰ به دو طبقه مناطق مسکونی (اعم از شهر، روستا و زیرساختهای مربوطه) و دیگر کاربریهای (جنگل، کشاورزی و دریاچه) طبقهبندی شد. متغییرهای متنوع مکانی؛ ارتفاع، شیب، جهت، فاصله از جادهها، فاصله از مناطق مسکونی، فاصله از شهر و کاربری زمین به عنوان متغییرهای تاثیرگذار بر گسترش مناطق مسکونی مدنظر قرار گرفتند. با استفاده از رگرسیون لجستیک نقشه پتانسیل گسترش مناطق مسکونی سال ۱۳۹۰ تهیه و در نهایت نقشه تغییرات کاربری مسکونی سال ۱۳۹۰ از طریق عملکرد زنجیره مارکوف پیش بینی شد. صحت نقشه پیش بینی شده با استفاده از شاخص صحت کلی و معیار کاپا ارزیابی شد. نتایج آشکارسازی تغییرات نشان داد که سطح مناطق مسکونی در طول دوره های ۱۳۶۸-۱۳۷۹ و ۱۳۷۹-۱۳۹۰، به ترتیب دارای نرخ رشد ۰۹/۳۱ و ۵۴/۴۲ هکتار در سال می باشد. در طی دوره ۱۳۶۸-۱۳۹۰، گستره مناطق شهری تقریبا ۷۴/۲ برابر شده است. مقایسه نقشه شبیه سازی شده حاصل از مدل رگرسیون لجستیک با نقشه واقعی سال ۱۳۹۰، سطح مناسبی از توافق بین این دو نقشه را نشان داد. صحت کلی و شاخص کاپا به ترتیب برابر با ۲۵/۹۷ %، ۷۳/۰ بود که نشان از عملکرد مناسب مدل رگرسیون لجستیک می باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.