ارتقاء فناوری و نوآوری در کارخانه پارس خودرو
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
ارتقاء فناوری و نوآوری در کارخانه پارس خودرو دارای ۱۴۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد ارتقاء فناوری و نوآوری در کارخانه پارس خودرو کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
مقدمه
ممکن است به دفعات شنیده باشیم که سازمانهای هر چندنوآور از صحنه رقابت خارج می شوند ، اما سازمانهای دیگر در همان محیط با موفقیت به کار خود ادامه میدهند.
آیا سازمانهایی که از صفحه رقابت خارج میشوند ، میخواستند به چنین سرنوشتی دچار شوند ؟ در پاسخ باید گفت که نمیخواستند یا نمیخواهند به چنین سرنوشتی دچار شوند سازمانهای کنونی باید دنبال خلاقیت و نوآوری باشند و برای اینکه از بین نروند همواره باید افراد را تشویق به نوآوری نمایند و پدیده تغییر را با آغوش باز بپذیرند .( رابینز ، ۱۳۷۶)
در اغلب موارد سازمانی کمتر به امر خلاقیت و نوآوری دست میزنند زیرا آن را تجارت ریسکداری میپندارند که باید از کار اصلی خود منحرف شده و به اموری که هنوز امتحان نشدهاند ، بپردازند .
سازمانی باید با ساختارهای متناسب سازمانی که متضمن پرورش و رشد خلاقیت باشد به رویارویی آینده بپردازند و در غیر این صورت محکوم به فنا هستند . دی گرین در نوشته خود با عنوان « سازمان برازنده و شایسته » بر این باور است که سازمانی باید حالت سازگاری به خود بگیرند . سازمان خوب و شایسته آن است که محیط را در ک کند ، اطلاعات و آگاهیهای بایسته را به سرعت آماده کند ،سریع پاسخ دهد ، بستر مناسبی برای پرورش خلاقیت و نوآوری باشد ، از تجربیات بیاموزد و ساختار خود را بازنگری کند .( Degreem, 1982)
روند رو به رشد تکنولوژی و رقابت فشرده در صنایع و سازمانهای مختلف ، ضرورت خلاقیت و نوآوری را اجتناب ناپذیر گردانیده است و سازمانهایی موفق هستند که خود را با این روند تطبیق دهند در غیر اینصورت محکوم به شکست هستند .
در کشور ما به دلیل برخورداری از ارتکاب طبیعی و منابع خدادادی متاسفانه به فرایند نوآوری توجه چندانی مبذول نگردیده است و منتظر بودهایم تا دیگران برای ما فکر کنند و به تولیدات محصولات و فرآیندهای جدید بپردازیم و نتایج آنها را پس از مدت طولانی و منسوخ شده دریافت و به کار گیریم .
در مباحث علمی غالباً مفاهیم تحقیق در روش علمی بصورت مراتب بکار برده میشود هر چند بین این دو وجوه مشترک معنایی وجود دارد ، ولی تفکیک آنها موجب تمیز اختلاف بین آنها میشود . تحقیق ، روندی منظمتر و قویتر و وسیعتر از روش علمی است ، تحقیق با ساختار منظمتری از کنکاش توام است ،که معمولاً منجر به نوعی ثبت مراحل و گزارش نتایج و دستاوردها میشود . هر چند میتوان روح علمی را بدون تحقیق بکار گرفته ولی تحقیق علمی را نمیتوان بدون روش و جوهر علمی انجام داد .بنابراین تحقیق ، عرصه تخصصیتری از روش شناسایی است .( دلاور ، ۱۳۸۰)
منابع فارسی :
۱- آقایی فیشانی، تیمور، «خلاقیت و نوآوری در انسانها و سازمانی» انتشارات ترمه، تهران، چاپ اول ۱۳۷۷
۲- خلیل، طارق، «مدیریت تکنولوژی» کامران باقری و ماهور ملت پرست، انتشارات متن، تهران چاپ اول ۱۳۸۱
۳- سالار زهی، حبیب الله، «آسیب شناسی عملکرد شوراهای اسلامی شهر» رساله دکتری، دانشگاه علامه طباطبائی، دانشکده حسابداری و مدیریت ۱۳۸۳
۴- سلطانی تیرانی، فلورا، «تبینی الگوی مناسب نمادی کردن بهبود و نوآوری در صنایع» پایان نامه دکترا، دانشگاه تهران
۵- داود آبادی فراهانی، روح اله «بررسی و تعیین عوامل موثر در تشویق، بروز و نهادی ساختن خلاقیت و نوآوری در واحدهای تولیدی کشور» پایان نامه دکترا، دانشگاه تهران ۱۳۷۳
۶- الوانی، مسدی «مدیریت عمومی» تهران، نشرنی،۱۳۷۴
۷- دفت، ریچاردال «تئوری و طراحی سازمان» اعرابی- پارساییان، تهران، دفتر پژوهش های فرهنگی .۱۳۸۰
۸- جعفرنژاد، احمد، «مدیریت تکنولوژی مدرن» تهران، دانشگاه تهران، موسسه انتشارات ۱۳۷۸
۹- صمد آقایی، جلیل، «سازمانهای کارآفرینی» تهران، مرکز انتشارات مرکز آموزنی مدیریت دولتی ۱۳۷۸
۱۰- رابینز، استفینی، «رفتار سازمانی» اعرابی- پارساییان، تهران، دفتر پژوهش های فرهنگی ۱۳۷۶
۱۱- رضائیان، علی «دانش مدیریت» دانشکده علوم اداری و مدیریت بازرگانی۱۳۷۶
۱۲- حسینی، یعقوب، «آمار ناپارمتریک- روش تحقیق و نرم افزار آماری spss»، تهران، انتشارات دانشگاه علامه طباطبائی ۱۳۸۲
۱۳- خاکی، غلام رضا، ۱۳۷۸، روشی تحقیق با رویکردی به پایان نامه نویسی، تهران، نشر مرکز تحقیقات علمی کشور.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.