مقاله بررسی تاثیر اندازه شرکت بر روابط میان محافطه کاری و مدیریت سود در شرکت های بازار بورس و اوراق بهادار تهران


در حال بارگذاری
13 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله بررسی تاثیر اندازه شرکت بر روابط میان محافطه کاری و مدیریت سود در شرکت های بازار بورس و اوراق بهادار تهران دارای ۱۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی تاثیر اندازه شرکت بر روابط میان محافطه کاری و مدیریت سود در شرکت های بازار بورس و اوراق بهادار تهران  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی تاثیر اندازه شرکت بر روابط میان محافطه کاری و مدیریت سود در شرکت های بازار بورس و اوراق بهادار تهران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی تاثیر اندازه شرکت بر روابط میان محافطه کاری و مدیریت سود در شرکت های بازار بورس و اوراق بهادار تهران :

تعداد صفحات:۱۸
چکیده:
هدف اصلی از انجام این تحقیق،بررسی تاثیر اندازه شرکت بر روابط میان محافظه کاری و مدیریت سود در شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران است.برای این منظور از میان جامعه آماری بورس اوراق هادار تهران،تعداد۷۲ شرکت در طول سالهای ۱۳۸۵ تا ۱۳۸۹ طبق شیوه حذف سیستماتیک انتخاب گردیدند و بر اساس مقدار لگاریتم ارزش دارایی های شرکت به سه اندازه بزرگ ،متوسط و کوچک تقسیم شدند و تاثیر متغییر اندازه شرکت بر روابط بین محافطه کاری و مدیریت سود،با استفاده از آزمون وونگ مورد سنجش قرار می گیرد.برای سنجش مدیریت سود از معیار اقلام تعهدی اختیاری و برای سنجش محافظه کاری از مدل گیولی و هن استفاده شد.نتایج نشان داد از تاثیر متغییر اندازه شرکت بر روابط میان محافظه کاری و مدیریت سود در شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهرانداشت.به طوری که در شرکت های با اندازه بزرگ ضریب تعیین مدل در تعیین محافظه کاری قوی تر مشاهده گردید،به بیان دیگر میتوان گفت که هر چه اندازه شرکت بزرگتر باشد،مدیریت سود بیشتری در آن وجود دارد.آزمون والد معناداری تفاوت بدست آمده بین سه طبقه شرکت های با انذازه های متفاوت را تایید کرد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.