مقاله درک ارتباط با سرچشمه هستی و زندگی معنوی با اتکا به هسته درونی ( دومولفه هوش معنوی) بر مبنای خلاقیت دانشجویان


در حال بارگذاری
16 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله درک ارتباط با سرچشمه هستی و زندگی معنوی با اتکا به هسته درونی ( دومولفه هوش معنوی) بر مبنای خلاقیت دانشجویان دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله درک ارتباط با سرچشمه هستی و زندگی معنوی با اتکا به هسته درونی ( دومولفه هوش معنوی) بر مبنای خلاقیت دانشجویان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله درک ارتباط با سرچشمه هستی و زندگی معنوی با اتکا به هسته درونی ( دومولفه هوش معنوی) بر مبنای خلاقیت دانشجویان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله درک ارتباط با سرچشمه هستی و زندگی معنوی با اتکا به هسته درونی ( دومولفه هوش معنوی) بر مبنای خلاقیت دانشجویان :

تعداد صفحات:۱۰
چکیده:
هوش معنوی، نهایی ترین هوش انسان معرفی شده که با خود آگاهی، روابطمان را با مافوق برقرار ساخته و به واسطه آن به سوال سازی در رابطه با مسائل بنیادی در زندگی می پردازیم در این راستا وجود خلاقیت نیز حل مسائل رضایتمندی شخصی و تایید اجتماعی را به ارمغان آورد. بنابراین ارتباط خلاقیت با یک مرکز معنوی درمغز به نام هوش معنوی در رشد و توسعه یکدیگر و نیز در کسب مهارتهای مهمی چون توسعه و حفظ ارتباط با منشا غایی، جستجوی معنی زندگی درک معنویات و ارزشها یافتن یک مسیر اخلاقی در زندگی بسیار حائز اهمیت باشد. هدف تعیین رابطه خلاقیت با درک ارتباط با سرچشمه هستی و زندگی معنوی یا اتکا به هسته درونی است روش تحقیق حاضر از نوع تحقیقات توصیفی – همبستگی است . جامعه آماری مورد بررسی در این تحقیق، شامل دانشجویان شهر اردبیل می باشد. که از این تعداد ۳۵۰ نفر به عنوان نمونه با روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شده اند. ابزار پژوهش عبارتند از : ۱- هوش معنوی عبدالله زاده: این پرسشنامه شامل ۲۹ سوال است. و هر سوال ۵ درجه در مقیاس لیکرتی دارد. در چرخش به روش واریماکس برای کاهش متغیرها ۲ عامل اصلی بدست آمد. که عامل اول با ۱۲ سوال درک و ارتباط با سرچشمه اصلی و عامل دوم با ۱۷ سوال زندگی معنوی یا اتکاء به هسته درونی را می سنجد.پایایی این آزمون به روش آلفا برابر ۸۷/۰ بود و بررسی روایی علاوه بر محتوایی صوری که سوالها بانظر متخصص ها (همکاران) تایید شد. از تحلیل عاملی نیز استفاده شد. و همبستگی کلیه سوالها بالای ۳۰/۰ بود. ۲ – آزمون خلاقیت ، عابدی با ۷۵ سوال و هر سوال دارای ۳ گزینه می باشد. که۴ فاکتور سیالی، بسط، ابتکار و انعطاف پذیری را اندازه گیری می نماید. روایی آزمون ۴۶/۰ و ضرایب پایای از طریق بازآزمایی ۸۵/۰ بدست آمده است. نتایج نشان داده اند که بین خلاقیت با درک ارتباط یا سرچشمه هستی رابطه مثبت ۲۴/۰ و بین خلاقیت با زندگی معنوی با اتکا به هسته ی درونی رابطه معنادار ۳۱۲/۰+ وجود دارد. همچنین تفاوت معنی داری بین دختران و پسران دانشجو در خلاقیت و ۲مولفه هوش معنوی وجود ندارد. تفکر در مورد سوالات وجودی مانند وجود زندگی پس از مرگ، جستجوی معنا در زندگی از جمله خصوصیات زندگی دانشجویان باهوش معنوی بالاست از سویی دیگر کنجکاوی و طرح سوال و بازی با ایده ها و افکار از ویژگی های افراد خلاق است. که به سهولت میتوان ظهور این ویژگیها رادر افراد با هوش معنوی بالا دید. خلاقیت وابسته به هوش فرض شده است، این خود دلیلی علمی برای وجود رابطه بین هوش معنوی و خلاقیت است.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.