مقاله تجزیه و تحلیل آژانس مسافرتی


در حال بارگذاری
13 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
11 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله تجزیه و تحلیل آژانس مسافرتی دارای ۷۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله تجزیه و تحلیل آژانس مسافرتی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله تجزیه و تحلیل آژانس مسافرتی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله تجزیه و تحلیل آژانس مسافرتی :

تجزیه و تحلیل آژانس مسافرتی

مراحل یک :‌تعریف سیستم :‌
۱-۱-اهداف و وظایف سازمان
از مهمترین وظایف سازمان خدمات در رابطه با امور تور گردانی ( داخلی و خارجی ) ،تورهای خصوصی ، فروش بلیط خطوط هوایی ( داخلی و خارجی ) فروش بلیط زمینی

( داخلی و خارجی ) را میتوان نام برد. این آژانس علاوه بر این موارد فعالیتهای دیگری هم دارد:‌
– برگزار کننده سفرهای محلی و تفریحی ( اردوهای دانشجویی و دانش آموزی ، سفرهای نمایشگاهی ).
– برگزار کننده تورهای سیاحتی به کیش و قشم .
– بزگرار کننده سمینار به کنفرانس و تورهای ویژه دانشجویی.
– تنظیم برنامه مسافرتی ، مسافران با حداقل هزینه .
– انجام رزرواسیون هتل در سراسر کشور .
– انجام رزرواسیون هتل در کشورهای خارجی .

– اخذ ویزا از کشورهای آسیای میانه
۲-۱- نیروی انسانی و ساختار
نیروی انسانی فعال در این آژانس به صورت زیر هستند:
– مدیر ( مدیریت ) :‌نظارت بر کار پرسنل و برنامه ریزی وتصمیم نهایی .
– مدیر فنی : جانشین مدیر عامل و نرخ گیری بلیطهای خارجی ، ارائه بهترین مسیر و نظارت بر کار پرسنل .
– حسابدار: کنترل و تصمیم گیری در کلیه امور مالی دفتر ( اعم از حسابهای دریافتی و پرداختی و …).
– کارمند فروش بلیط داخلی :‌رزرو و صدور کلیه بلیطهای داخلی با سیستم رزویشن.
– کارمند فروش بلیط خارجی : رزرو و صدور کلیه بلیطهای خارجی .
– کارمند فروش تور داخلی و خارجی: پاسخ گویی و مشاوره با مسافر ( مراجعه
کننده ) جهت انجام تور داخلی و خارجی و گرفتن ویزا و رزو هتل.
– صندوقدار :‌دریافت و پرداخت وجوه نقدی .

– تحصیل وار: انجام امور بانکی و امور خارج از دفتر .
– آبدارچی :‌مسئول نظافت و پاکیزگی محیط آژانس .
ساختار این سازمان بصورت سلسله مراتبی می باشد.

۳-۱ تجهیزات و امکانات
تجهیزات و امکانات موجود در سازمان به صورت زیر است :‌
– یک عدد کامپیوتر پنتیوم ۲۳۳ برای قسمت فروش بلیط
– یک عدد کامپیوتر پنتیوم ۲۳۳ در اختیار قسمت حسابداری .
– یک عدد کامپیوتر پنتیوم II در اختیار قست بازاریابی اینترنتی 

– یک عدد چاپگر سوزنی دراختیار قسمت حسابداری .
– دارای پنج خط تلفن جهت جوابگویی .
– یک مینی بوس برای تورهای درون شهری .
– دارای برنامه حسابداری بر روی کامپیوتر .

نکته :‌ بازاریابی اینترنتی توسط مسئول مربوطه به این صورت انجام میشود که ،‌توسط اینترنت و ایمیل فرستادن به هتلهای مختلف ( خارجی وداخلی )‌،‌موسسات مختلف جهت رزرو هتل و همچنین اردوها و تورهای تفریحی و سیاحتی و جهانگردی که موسسات مختلف جهت کارکنان یا اعضاء در نظر می گیرند تماس حاصل می نمایند.

۴-۱- نیاز و نظرات کارکنان
– طبق مصاحبه ای که در تاریخ ۲۰/۵/۱۳۸۴ در محل آژانس با حضور کارکنان انجام شد،‌نظرات و نیازهای ایشان بر این اساس بود که سیستمی کردن بخش تور به دلیل آنکه کار سرعت می یابد و ضریب اشتباهات کاهش یافته و از حجم کار از نظر نوشتن فرم ، بایگانی کردن اطلاعات قبلی و فعلی کاسته می شود و سیستمی کردن این قسمت عقیده و نظر مطلوبی است . کلاً نظرشان براین بود که با به کاربردن تکنولوژی کامپیوتری انجام عملیات دقیقتر و منظم تر با حجم کمتری می شود و از قبیل نیازها ،‌بیشتر عملیات نوشتاری و محاسباتی و تخمین سود را محاسبه و بدست آورد.

۵-۱ – نیازها و نظرات مدیر
– طبق محاسبه ای که در تاریخ چهارشنبه ۵۶۱۳۸۴با مدیر محترم آژانس محمد زاده انجام شد در مرحله اول هزینه برای ایشان مطرح بود که خواستار کم بودن هزینه را داشتن و سیستمی کردن این بخش را مفید و موثر می دانستند . نیازهای و درخواستی که مدیر محترم آژانس از این قسمت داشتند بحث گزارشات و آمار بود . گزارشات مطلوبی را برای مدیر و حسابداری داشته باشد و همچنین گزارشاتی که در باب آمار،‌یعنی گزارش از عملکرد سیستم در ماه یا چند ماه اخیر یا سال فراهم سازد.

۶-۱ – نیازها و نظرات مشتریان :‌
از لحاظ مشتریان این بخش پیش نهاد خوب بود،‌زیرا ما نیز بر این باوریم که ضریب اشتباهات در این صورت کاهش می یابد و کار به راحتی و در کم ترین زمان ممکن انجام می شود.

۷-۱ – جمع بندی نیازها ونظرات :
– طبق بررسی نیازها و نظرات داده شده برای این سیستم ،‌نظرات و نیازها تقریبا مطلوب بوده و جای تامل دارد . طبق صحبتی که با مدیر آژانس شد قرار بر این شد که ما تا مرحله ای پیش برویم و ایشان را بیشتر با این منظور و هدف آشنا سازیم . البته نظر ایشان در این مورد مثبت بود.
۸-۱ – شرح و تعریف سیستم :‌
سیستم تور گردانی با ارائه خدمات مسافرتی و جهانگردی در جهت بهینه سازی سیستم اقدام به کامپیوتری کردن سیستم کرده است .
تعریف :‌ارائه خدمات تورهای خارجی و داخلی ،‌رزرو هتل ،‌خدمات ویژه.

مرحله دوم :‌
ارائه طرحهای پیشنهادی
۱-۲- دریافت نظرات صاحبان تجربه :‌
طبق مصاحبه ای که با جناب آقای مهندس محمود شاکری در تاریخ ۵/۶/۱۳۸۴ داشته ایم، نظر ایشان بر این بود که قسمت تور گردانی را طوری برنامه ریزی کنیم که به شبکه بزرگ اینترنت متصل باشد و قابلیت انتقال اطلاعات را از طریق اینترنت را داشته باشد، و همچنین تمام فرمهای ورودی قسمت تور گردانی را دارا باشد، تا مسافرین ( مراجعه کنندگان ) بدون مراجعه به آژانس از طریق اینترنت
( در هر کجایی که هستند ،‌منزل یا محل کار ) فرم های مخصوص را پر نمایند. و در تورهای مختلف ثبت نام کنند.

۲-۲- بازدید از سیستمهای دیگران :
طبق بازدیدی که در تاریخ ۶/۶/۱۳۸۴ درمحل آژانس ادبیان انجام شد،‌که واقع در خیابان پاسداران ،‌جنب هتل جم ( تلفن : ۱۹۲-۸۵۹۸۱۹۱ ). به علت محدودیتی که ما نسبت به بازدید از سیستم داشتیم ،‌این سیستم از نظر گزارش گیری، گزارش معمولی و به صورت تصویر ( بر روی صفحه نمایش ارائه میدهد .) و یک گزارش کلی که ماهانه پرینت می شود. ورودی های این سیستم تقریبا متناسب با فرم های ورودی کاغذی آژانس که جهت ارائه خدمات تکمیل می شد ارائه می دهد . این سیستم فیزیک سیستم مستقل است و به شبکه ای متصل نیست و تنها توسط کاربر اطلاعات، ورود و خروج و مورد بازیابی قرار می گیرد. سطوح دیگری از کارکنان آژانس به سیستم دسترسی ندارند . طبق بررسی وتحقیق انجام شده آژانس ادیبیان تنها آژانسی است که (‌تا کنون ) سیستم تور گردانی به صورت کامپیوتری ارائه کرده است .

۳-۲ – مطالعه مقالات و کتب :
مقالات و نوشته هایی در ضمیمه آورده شده .
۴-۲- پیشنهاد طرحها و مقایسه امکانات :
۱-۴-۲- ارائه برنامه ای که فقط کاربر به آن دسترسی داشته باشد . ( فقط توسط کامپیوتر قسمت تور) و در پایان ساعت کاری گزارشی از عملکرد روز را تهیه کندو گزارش ویژه مدیر .

۲-۴-۲-ارائه برنامه ای با امکانات شبکه که بتوان از طریق کامپیوترهای دیگر به برنام دسترسی پیدا کرد. ( مثل کامپیوتر مدیر که بخواهد بدون مراجعه به قسمت تور از عملکرد آن اطلاع پیدا کند )‌و یا بخواهد اطلاعات شخصی را شخصاً وارد کند.
۳-۴-۲-ارائه برنامه ای با امکانات شبکه و اینترنت که مراجعه کنندگان و مسافران از طریق اینترنت در هر جای که هستند‌، محل کارشان یا منزل و یا مسافرت ‌فرمهای مخصوص تور را از طریق اینترنت پر کنند و بدون مراجعه به آژانس در تورهای موجود ثبت نام کنند و ارائه گزارشات در پایان ساعت کاری و یا هر لحظه که مایل باشند از مراجعین اینترنت و ارائه گزارشات ویژه مدیریت .

۵-۲- برآورد زمان اجرای طرحها :‌
– زمان لازم برای اجرای طرح یک حدود یک ماه
– زمان لازم برای اجرای طرح دو حدود ۴۵ روز
– زمان لازم برای اجرای طرح در حدود ۹۰ روز
۶-۲- برآورد هزینه اجرای طرحها :‌
۱-۶-۲- تجهیزات لازم برای طرح
– احتیاج به کامپیوتری با مشخصات زیر داریم :
cpu pentium III 600 half
Fan intel
Main board GIGA 7ZX-E
H.D.D 30 g Qm
VGA TNT 16 Mb
Sound creative 128 k
RAM 128
F.D.D Teak
CD ROM ASUS 40X
Case ATX 300 wat
Maintor LG 15
Mouse netscroll – Gnius.
ریال ۰۰۰/۵۰۰/۴ هزینه

– هزینه برنامه طرح یک
ریا ل ۰۰۰/۵۰۰/۱
۲-۶-۲- تجهیزات لازم برای طرح دو
– همان مشخصات طرح یک +
LANcar conPEX 10-1000
ریال ۰۰۰/۸۰۰/۴ هزینه
– هزینه برنامه طرح دو
ریال ۰۰۰/۰۰۰/۲
۳-۶-۲- تجهیزات لازم برای طرح سه :‌
-همان مشخصات طرح یک به تعقیرات
cpu pentium III 600 Full
RAM 256
Modem creative 128
Lomcard compex 10-100
Monitor LG 17
– هزینه برنامه طرح سه
ریال ۰۰۰/۰۰۰/۵

۷-۲- انتخاب طرح نهایی با تائید کارفرما :
طبق نظری که مدیریت آژانس محمد زاده – داده اند قرار بر این شد که طرح شماره (۳) اجرا گردد، زیرا نظر ایشان این طرح کارآیی بیشتری دارد و همچنین در بین آژانس های دیگر جای بیشتری را به خود اختصاص می دهد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.