مقاله بررسی نگرش آسیبدیدگان در مورد عملیات امدادی جمعیت هلال احمر در زلزله استان آذربایجان شرقی مرداد ۱۳۹۱
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله بررسی نگرش آسیبدیدگان در مورد عملیات امدادی جمعیت هلال احمر در زلزله استان آذربایجان شرقی مرداد ۱۳۹۱ دارای ۱۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله بررسی نگرش آسیبدیدگان در مورد عملیات امدادی جمعیت هلال احمر در زلزله استان آذربایجان شرقی مرداد ۱۳۹۱ کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی نگرش آسیبدیدگان در مورد عملیات امدادی جمعیت هلال احمر در زلزله استان آذربایجان شرقی مرداد ۱۳۹۱،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله بررسی نگرش آسیبدیدگان در مورد عملیات امدادی جمعیت هلال احمر در زلزله استان آذربایجان شرقی مرداد ۱۳۹۱ :
تعداد صفحات:۱۴
چکیده:
مقدمه: با توجه به آسیبپذیری کشور نسبت به حوادث، لزوم برنامهریزی و انجام اقداماتی در راستای کاهش اثرات و پیامدهای آن ضروری به نظر میرسد. یکی از این اقدامات، انجام فعالیتهای مطالعاتی در این زمینه بوده و در این بین استفاده از نظرات و تجربیات امدادگران، آسیبدیدگان و افراد درگیر با حادثه بسیار مؤثر میباشد. لذا دراین پژوهش درنظر است تا با نظرسنجی از آسیبدیدگان، به نقاط ضعف و قوت عملیات امدادی جمعیت هلال احمر در منطقه زلزلهزده استان آذربایجان شرقی دست یافت. روشها: بررسی حاضر به روش پیمایشی به انجام رسیده و یک بررسی توصیفی – تحلیلی میباشد. جامعه آماری تحقیق شامل کلیه مردم آسیبدیده شهرستانهای اهر، هریس و ورزقان بوده است. روش نمونهگیری مطبق بوده است. براساس فرمول کوکران، نمونه تحقیق شامل ۴۹۱ نفر از مردم آسیبدیده ساکن در نقاط شهری و روستایی شهرستانهای اهر، هریس و ورزقان بوده است. کل جمعیت شهرستانهای مذکور براساس سرشماری سال ۱۳۸۵، برابر با ۲۶۳۶۳۹ نفر است. این نمونه با درجه اطمینان ۹۵ درصد و میزان اشتباه مجاز (دقت احتمالی مطلوب) ۰/۰۵ محاسبه شده است. یافتهها: براساس یافتههای تحقیق میتوان استنباط کرد که عملکرد امدادگران در حوزههای توزیع اقلام موردنیاز و نیز خدمات درمانی و کمکهای اولیه در سطح خوبی ارزیابی شده است. تعداد قابل توجهی از آسیبدیدگان از عملکرد امدادگران رضایت داشتهاند. تقریباً نیمی از مردم در مورد تأمین مایحتاج اولیه راضی بودهاند. اکثر آسیبدیدگان از نحوه توزیع آب آشامیدنی و دسترسی به آن راضی بودند. تقریباً نیمی از افراد، نحوه توزیع چادرهای امدادی و نحوه اسکان اضطراری را در سطح خوبی ارزیابی کردند. نتیجهگیری: با توجه به نتایج تحقیق به نظر می رسد در مجموع عملکرد جمعیت هلال احمر با توجه به حجم و گستره وسیع حادثه،بخصوص در مورد توزیع اقلام مورد نیاز مردم و خدمات بهداشتی و درمانی بسیار خوب بوده است. با توجه به نتایج تحقیق که رضایت مردم در محور وضعیت بهداشتی تقریباً متوسط بوده است، پیشنهاد میشود برنامهریزی جامعتری در حوزه خدمات بهداشتی از سوی جمعیت هلال احمر صورت گیرد. از سوی دیگر، با توجه به اینکه تقریباً یک سوم شهروندان ایرانی در مناطق روستایی ساکن هستند، باید برای این تعداد قابل توجه به منظور کاهش آسیبپذیری و افزایش خدمات، برنامهریزی صورت گرفته و در صورت وقوع حادثه تصمیمهای لازم اتخاذ شود.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.