مقاله بررسی وضعیت استحکام بناهای ضروری (مدارس شهر کرمان) در برابر زلزله در طی سالهای ۱۳۸۵ و ۱۳۹۲
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله بررسی وضعیت استحکام بناهای ضروری (مدارس شهر کرمان) در برابر زلزله در طی سالهای ۱۳۸۵ و ۱۳۹۲ دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله بررسی وضعیت استحکام بناهای ضروری (مدارس شهر کرمان) در برابر زلزله در طی سالهای ۱۳۸۵ و ۱۳۹۲ کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی وضعیت استحکام بناهای ضروری (مدارس شهر کرمان) در برابر زلزله در طی سالهای ۱۳۸۵ و ۱۳۹۲،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله بررسی وضعیت استحکام بناهای ضروری (مدارس شهر کرمان) در برابر زلزله در طی سالهای ۱۳۸۵ و ۱۳۹۲ :
تعداد صفحات:۱۰
چکیده:
در این مقاله ابتدا اشاره به مسئله اصلی نموده که همان احتمال باز بودن مدارس و همزمانی آن با وقوع زلزله نیز هست و سؤالهای این پژوهش، آیا تمامی اصول طراحی ایمنی مدارس در برابر حوادثی مانند زلزله در پروژههای مدرسهسازی رعایت میگردد؟ آیا احساس امنیت برای دانشآموزان و معلمین در مدارس فعلی وجود دارد؟ و نیز مدارس مقاوم شهر در امدادرسانی چه نقشی دارند؟ سپس به توصیف وضع موجود و گردآوری اطلاعات این پژوهش، از جمله: پراکندگی، زمان ساخت مدارس سطح شهر و ; پرداخته شده و جامعه آماری این کار بصورت تمام شماری و مدارس ناحیه ۱ و ۲ در سال تحصیلی ۸۶-۸۵ و ۹۲-۹۱ است و روش این تحقیق بصورت پیمایشی و توصیفی بوده و با رسم نمودارهای مربوط به وضعیت فضاهای آموزشی شهر کرمان به تحلیل و نتیجهگیری از این پژوهش پرداخته شده است.مثلاً در ناحیه یک در سال تحصیلی ۸۶-۸۵ حدود %۱۷ فضاهای آموزشی آن استحکام دارند و ۲۳% آن تخریبی میباشند و در ناحیه دو حدود ۴۲% آن تخریبی بوده است. در این مقاله به شاخصها و ضوابط طراحی ساختمان آموزشی در برابر حوادث نیز اشاره شده است از جمله: عدم نصب مصالح صاف و صیقلی در کف، عدم دربهای شیشهای، امکان فرار از پنجره کلاس، اتاق کمکهای اولیه و بهداشت با تجهیزات کامل پیشبینی شود، دربهای خروجی به تعداد کافی نصب گردد، هر کلاسی که بیش از ۵۰ نفر متصرف دارد باید حداقل دو درب خروجی داشته باشد و ; توجه به تراکم دانشآموزی، مصالح مرغوب، شکل هندسی، ابعاد پنجرهها و ; نه تنها باعث امنیت روانی دانشآموزان در برابر زلزله میشود بلکه در ارتقاء و پیشرفت تعلیم و تربیت نیز مؤثر خواهد بود. در نتیجه توجه به ساخت و ساز و مقاومسازی مدارس نسبت به دیگر ساختمانها در اولویت است و نقش مدراس مقاوم و مجهز در هنگام بحران در امدادرسانی، مدیریت زمان، نجات افراد بیشتر، سازماندهی و جمعآوری و توزیع کمکها بسیار مؤثر است زیرا که: این مکانها محیطهای نسبتاً بزرگ بوده، دارای اتاقهای مستقل، واقع شدن در نقاط مختلف شهر و ; و نیز بهترین مکان برای ایفای نقش پناهگاه میباشند. انشاءا; دیگر تجربه تلخ بم که تمامی مدارس این شهر موقع زلزله %۱۰۰ تخریب گردید تکرار نگردد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.