مهندسی نیازمندی ها در معماری سرویس گرا برای بانکداری خرد


در حال بارگذاری
12 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
6 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مهندسی نیازمندی ها در معماری سرویس گرا برای بانکداری خرد دارای ۱۵۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مهندسی نیازمندی ها در معماری سرویس گرا برای بانکداری خرد  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

فهرست
۱- فصل اول، معرفی    1
۱-۱- تعریف مساله    1
۱-۲- پیشینه تاریخی    2
۱-۳- روش تحقیق    4
۱-۴- ساختار پایان‌نامه    4
۲- فصل دوم، مهندسی نیازمندی ها    6
۲-۱- مقدمه    7
۲-۲- نیازمندی چیست؟    8
۲-۲-۱- انواع نیازمندی ها    9
۲-۲-۱-۱- نیازمندی های کارکردی    9
۲-۲-۱-۲- نیازمندی های غیر کارکردی    11
۲-۲-۱-۳- نیازمندی های کاربر    17
۲-۲-۱-۴- نیازمندی های سیستم    19
۲-۳- پروسه مهندسی نیازمندی ها    20
۲-۳-۱- مدلهای فازهای پروسه مهندسی نیازمندی ها    21
۲-۳-۱-۱- مدل فعالیت Coarse-Grain    21
۲-۳-۱-۲- مدل فعالیت آبشاری    21
۲-۳-۱-۳- مدل فعالیت مارپیچی یا حلزونی    21
۲-۳-۲- فازهای پروسه مهندسی نیازمندی ها    25
۲-۳-۲-۱- امکان سنجی    25
۲-۳-۲-۲- استخراج و تحلیل نیازمندی ها    27
۲-۳-۲-۳- مستندسازی  نیازمندی ها    40
۲-۳-۲-۴- اعتبار سنجی نیازمندی ها    40
۲-۴- مدیریت نیازمندی ها    46
۲-۵- ضرورت مهندسی نیازمندی ها    48
۲-۵-۱- بررسی تاثیر مهندسی نیازمندی ها بر کیفیت    51
۲-۵-۱-۱- کیفیت چیست؟    51
۲-۵-۱-۲- مهندسی نیازمندی ها در کیفیت    53
۲-۵-۲- بررسی تاثیر مهندسی نیازمندی ها در پیچیدگی    63
۲-۵-۲-۱- اجزای کلیدی در پیچیدگی نرم‌افزار    63
۲-۵-۲-۲- پیچیدگی ضروری در مقابل پیچیدگی عارضی    64
۲-۵-۲-۳- انواع پیچیدگی نرم‌افزار    66
۲-۵-۲-۴- علل پیچیدگی نرم‌افزار    68
۲-۵-۲-۵- مهندسی نیازمندی ها در پیچیدگی    70
۲-۵-۳- بررسی تاثیر مهندسی نیازمندی ها در نگهداری    72
۲-۵-۳-۱- نگهداری اصلاحی    72
۲-۵-۳-۲- نگهداری تطبیقی    73
۲-۵-۳-۳- نگهداری تکمیلی    73
۲-۵-۳-۴- نگهداری پیشگیرانه    73
۲-۵-۳-۵- مهندسی نیازمندی ها در نگهداری    73
۲-۵-۴- تاثیر مهندسی نیازمندی ها در سطوح مختلف نرم افزار    74
۲-۶- الزامات مهندسی نیازمندی ها    78
۲-۶-۱- آشنایی با سازمان    78
۲-۶-۲- تفهیم اهمیت و ضرورت مهندسی نیازمندی ها    78
۲-۶-۳- ایجاد زیرساخت لازم و آشناسازی افراد برای مهندسی نیازمندی ها    79
۲-۶-۴- آشنایی با ابزار و انتخاب مناسب    79
۳- فصل سوم معماری سرویس گرا    84
۳-۱- مقدمه    85
۳-۲- پروسه‌های کسب و کار    90
۳-۲-۱- انواع پروسه‌های کسب و کار    91
۳-۳- سرویس    94
۳-۳-۱- اجزای تشکیل دهنده سرویس    94
۳-۳-۱-۱- قرارداد    95
۳-۳-۱-۲- واسط    95
۳-۳-۱-۳- پیاده‌سازی    96
۳-۳-۱-۴- منطق کسب و کار    96
۳-۳-۲- ویژگی‌های سرویس    96
۳-۳-۲-۱- قابلیت استفاده مجدد    96
۳-۳-۲-۲- ارائه قرارداد مشترک    97
۳-۳-۲-۳- وابستگی کم میان سرویسی    97
۳-۳-۲-۴- تجرید    98
۳-۳-۲-۵- قابلیت ترکیب    99
۳-۳-۲-۶- خودمختاری    99
۳-۳-۲-۷- نداشتن وضعیت خاص    100
۳-۳-۲-۸- قابلیت کشف    101
۳-۴- المان های معماری سرویس گرا    102
۳-۴-۱- Application frontend    102
۳-۴-۲- سرویس    102
۳-۴-۳- مخزن سرویس    103
۳-۴-۴- گذرگاه سرویس    103
۳-۵- متدولوژی‌های معماری سرویس‌گرا    103
۳-۵-۱- نقاط ورودی معماری سرویس‌گرا    104
۳-۵-۲- SIMM (Service Integration Maturity Model)    107
۳-۵-۳- SOM (Service Oriented Modeling Architecture)    107
۳-۵-۴- CBM (Component Business Modeling)    109
۳-۶- چرخه حیات معماری سرویس‌گرا    110
۳-۶-۱- مدل کردن    111
۳-۶-۲- Assemble    113
۳-۶-۳- استقرار    115
۳-۶-۴- مدیریت    117
۳-۶-۵- حاکمیت    119
۳-۷- ضرورت گرایش پروژه‌های بزرگ به معماری سرویس‌گرا    121
۳-۷-۱- تقسیم پروژه به زیر پروژه‌های کوچک‌تر    121
۳-۷-۲- رقابت    123
۳-۷-۳- نگهداری    124
۳-۷-۴- جداسازی کسب و کار و واسط کاربر    125
۳-۷-۵- سفارشی‌سازی    126
۴- فصل چهارم، مهندسی نیازمندی ها در معماری سرویس گرا    129
۴-۱- مقدمه    130
۴-۲- تعامل مهندسی نیازمندی ها و پروسه های کسب و کار    132
۴-۲-۱- تاثیر مهندسی نیازمندی‌ها بر فرایندهای کسب و کار    132
۴-۲-۲- تاثیر فرایندهای کسب و کار در نیازمندی‌ها و مهندسی نیازمندی‌ها    134
۴-۲-۳- چرخه تکاملی تعامل مهندسی نیازمندی ها و فرایندهای کسب و کار    137
۴-۳- راهکار پیشنهادی    138
منابع و ماخذ

 

فهرست اشکال
شکل ‏2 1.انواع نیازمندی های غیر کارکردی    18
شکل ‏2 2. استفاده کنندگان مستند نیازمندی ها    23
شکل ‏2 3.مدل فعالیت Coarse-Grain    28
شکل ‏2 4. مدل فعالیت مارپیچی یا حلزونی    28
شکل ‏2 5.ورودی ها و خروجی ها    29
شکل ‏2 6. فازهای پروسه مهندسی نیازمندی ها    30
شکل ‏2 7. عملکرد مهندسی نیازمندی ها در استخراج نیازمندی ها    33
شکل ‏2 8. پروسه نمونه سازی    49
شکل ‏2 9. ذینفعان یک سیستم نرم افزاری    53
شکل ‏2 10. جایگاه مهندسی نیازمندی ها در چرخه تولید نرم افزار    54
شکل ‏2 11.ارتباط مدل های کیفیت    56
شکل ‏2 12. چرخه حیات نرم افزار    58
شکل ‏2 13. تاثیر مهندسی نیازمندی ها بر کیفیت    66
شکل ‏2 14. تاثیر مهندسی نیازمندی ها در سطوح مختلف نرم افزار    79
شکل ‏3 1. عوامل معماری سرویس گرا    89
شکل ‏3 2. روابط بین پروسه های کسب و کار و سرویس ها    92
شکل ‏3 3. اجزای تشکیل دهنده سرویس    106
شکل ‏3 4. المان‌های معماری سرویس‌گرا    114
شکل ‏3 5. نقاط ورودی به معماری سرویس گرا    116
شکل ‏3 6. چرخه حیات معماری سرویس گرا    121
شکل ‏3 7. فاز مدلسازی در چرخه حیات معماری سرویس گرا    124
شکل ‏3 8. فاز assemble در چرخه حیات معماری سرویس گرا    126
شکل ‏3 9. فاز استقرار در چرخه حیات معماری سرویس گرا    128
شکل ‏3 10. فاز مدیریت در چرخه حیات معماری سرویس گرا    130

 

فهرست جداول
جدول ‏3 1. فعالیت های فاز مدل    123
جدول ‏3 2. فعالیت های فاز assemble    125
جدول ‏3 3. فعالیت های فاز استقرار    127
جدول ‏3 4. فعالیت های فاز مدیریت    129

۱- فصل اول، معرفی
۱-۱- تعریف مساله
اخیرا معماری سرویس گرا مورد توجه بسیاری قرار گرفته است و بسیاری از برنامه های کاربردی طبق این روش توسعه می یابند. هدف از این معماری این است که مصرف کنندگان با استفاده از سرویس هایی که تامین کنندگان سرویس ارائه می دهند، بتوانند برنامه کاربردی خود را توسعه دهند. اما نکته حایز اهمیت در این میان این است که سرویس های ارائه شده مطابق نیازهای درخواست کنندگان باشد، با دیدی کلان و باز طراحی شده باشند تا قابلیت استفاده مجدد داشته باشند و بتوان از این طریق سرعت تولید محصولات نرم افزاری را افزایش و هزینه تولید آنها را کاهش داد. بنابراین آن چه که در این میان نقشی کلیدی ایفا می کند شناسایی درست و دقیق نیازمندی هاست. نیازمندی های یک سیستم، شرح و توصیف خدماتی است که انتظار می رود آن سیستم ارائه دهد. این نیازمندی ها، بازتاب احتیاجات مشتریان است که باید توسط سیستم برآورده شوند. اصولا سخت ترین بخش ساخت یک سیستم نرم افزاری تصمیم گیری دقیق در مورد این است که چه چیزی باید ساخته شود و چه چیزی نباید ساخته شود. بنابراین نیاز به مهندسی نیازمندی ها امری ضروری و اجتناب ناپذیر می نماید.
مهندسی نیازمندی ها یکی از ضروری ترین و حیاتی ترین مراحل تولید یک سیستم نرم افزاری است. بدون تعریف نیازمندی ها به صورت مناسب، توسعه دهندگان نمی دانند چه چیزی باید تولید کنند، مشتریان نیز نمی دانند باید چه انتظاری از سیستم داشته باشند و هیچ راهی برای اعتبار سنجی نیازمندی ها وجود نداشته و نمی توان تشخیص داد که سیستم تولید شده دقیقا نیازهای مشتری را تامین می کند.
مهندسی نیازمندی ها، پروسه ای است که این اهداف و نیازمندی ها را با شناسایی ذینفعان و نیازهای آنها و مستند سازی این نیازها به گونه ای که قابل تحلیل و پیاده سازی باشند، مشخص می کند.
هم چنین در معماری سرویس گرا، هر چه دسته بندی سرویس ها طبق کارکرد آنها منطقی تر و دقیق تر باشد و ماژولهایی مستقل از هم داشته باشیم که با واسطهای مناسب با یکدیگر تعامل کنند، سرعت تولید برنامه های کاربردی بالاتر رفته و هم چنین مدیریت تغییرات و نگهداری نیز کم هزینه تر می شود. و بدیهی است که دستیابی به چنین هدفی تنها با شناخت دقیق و کامل از سرویس ها و پروسه های کسب و کار به دست می آید که این خود حاصل اعمال پروسه مهندسی نیازمندی ها در یک سیستم سرویس گراست.
هدف از این تحقیق بررسی ضرورت و تاثیر مهندسی نیازمندی ها در یک معماری سرویس گرا و ارائه روشی نظام مند برای اعمال آن به صورتی موثر است.

منابع
http://publib.boulder.ibm.com/infocenter/sr/v6r3/index.jsp?topic=%2Fcom.ibm.sr.doc%2Frwsr_gep_soa_life_cycle.html

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.